tetunio Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 Nie mam pojęcia dlaczego raz mogę wyrównać do widoku mirror modyfikatora symmetry a raz nie. Jak np zrobię boxa symmetry dodaje się poprawnie tzn. mirror jest prosto. Teraz modeluję samochód i np. przy masce dodając symmetry mirror jest przekręcony. Oczywiście, mogę go ustawić ręcznie ale nie będzie to tak dokładne jakbym chciał. Wtedy robię align to view i przy niektórych obiektach wyrównuje mi się ładnie i pięknie a przy niektórych też się wyrównuje ale dalej jest krzywo. Co jest przyczyną ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariushO Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 Jedna z przyczyn moze byc pivot objektu, wyrownaj i wycentruj pivota do obiektu Link to comment Share on other sites More sharing options...
tetunio Posted March 6, 2011 Author Share Posted March 6, 2011 pivot resetowałem wielokrotnie, również working pivot. Zresztą zawsze wyrównuję pivot do wewnętrznej krawędzi obiektu tak żeby symmetry dodał się idealnie i żeby nie trzeba było go poprawiać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariushO Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 reset transformation moze da rade, szczerze mowiac nie mialem jeszcze takiej sytuacji z symetry Link to comment Share on other sites More sharing options...
tetunio Posted March 6, 2011 Author Share Posted March 6, 2011 reset transformation moze da rade, szczerze mowiac nie mialem jeszcze takiej sytuacji z symetry też nie pomaga :( może coś we właściwościach obiektu..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariushO Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 no to juz nie mam pomyslu, a wyrownane masz wszystkie vertexy na krawedzi wedlug ktorej robisz symetry? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tetunio Posted March 6, 2011 Author Share Posted March 6, 2011 Na pierwszym screenie mam vertexy "w miarę w jednej linii, jednak robiłem to przez skalowanie vertexów. A jak robię planar Z wygląda to tak jak na drugim screenie. I wtedy rzeczywiście symmetry wygląda znacznie lepiej, tylko ze względu na to że po planar Z vertexy ustawiły się w łuk, odbita połówka dalej nie jest w idealnym położeniu. Dlaczego funkcja planar też nie działa prawidłowo ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tetunio Posted March 6, 2011 Author Share Posted March 6, 2011 Zrobiłem attach do innej części auta gdzie symmetry działa poprawnie.... i mogę pracować dalej ale nie zmienia to faktu że chciałbym ten problem rozwiązać do końca. Po odłączeniu (detach) znowu jest to samo.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kub@ Posted March 6, 2011 Share Posted March 6, 2011 polecam tool "reset xform" przed symmetry. Znajduje sie od w tools (ikonka mlotka) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tetunio Posted March 6, 2011 Author Share Posted March 6, 2011 polecam tool "reset xform" przed symmetry. Znajduje sie od w tools (ikonka mlotka) Dzięki, pomogło. Jakbys mógł Kub@ doradzić mi, bo podobny problem mam przy spline. Zrobiłem sobie krzywą (wzięte z kształtu maski i zderzaka) by zrobić ramkę aluminiową wokół grila. Chcąc zrobić outline, vertexy rozjeżdżają mi się na wszystkie strony.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts