Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Nie mam pojęcia dlaczego raz mogę wyrównać do widoku mirror modyfikatora symmetry a raz nie. Jak np zrobię boxa symmetry dodaje się poprawnie tzn. mirror jest prosto. Teraz modeluję samochód i np. przy masce dodając symmetry mirror jest przekręcony. Oczywiście, mogę go ustawić ręcznie ale nie będzie to tak dokładne jakbym chciał. Wtedy robię align to view i przy niektórych obiektach wyrównuje mi się ładnie i pięknie a przy niektórych też się wyrównuje ale dalej jest krzywo. Co jest przyczyną ?

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

pivot resetowałem wielokrotnie, również working pivot. Zresztą zawsze wyrównuję pivot do wewnętrznej krawędzi obiektu tak żeby symmetry dodał się idealnie i żeby nie trzeba było go poprawiać.

Napisano
  • Autor
reset transformation moze da rade, szczerze mowiac nie mialem jeszcze takiej sytuacji z symetry

też nie pomaga :( może coś we właściwościach obiektu..?

Napisano

no to juz nie mam pomyslu, a wyrownane masz wszystkie vertexy na krawedzi wedlug ktorej robisz symetry?

Napisano
  • Autor

Na pierwszym screenie mam vertexy "w miarę w jednej linii, jednak robiłem to przez skalowanie vertexów. A jak robię planar Z wygląda to tak jak na drugim screenie. I wtedy rzeczywiście symmetry wygląda znacznie lepiej, tylko ze względu na to że po planar Z vertexy ustawiły się w łuk, odbita połówka dalej nie jest w idealnym położeniu. Dlaczego funkcja planar też nie działa prawidłowo ?

71841049.jpg

54995065.jpg

 

20490549.jpg

37074736.jpg

Napisano
  • Autor

Zrobiłem attach do innej części auta gdzie symmetry działa poprawnie.... i mogę pracować dalej ale nie zmienia to faktu że chciałbym ten problem rozwiązać do końca. Po odłączeniu (detach) znowu jest to samo..

Napisano

polecam tool "reset xform" przed symmetry. Znajduje sie od w tools (ikonka mlotka)

Napisano
  • Autor
polecam tool "reset xform" przed symmetry. Znajduje sie od w tools (ikonka mlotka)

Dzięki, pomogło. Jakbys mógł Kub@ doradzić mi, bo podobny problem mam przy spline. Zrobiłem sobie krzywą (wzięte z kształtu maski i zderzaka) by zrobić ramkę aluminiową wokół grila. Chcąc zrobić outline, vertexy rozjeżdżają mi się na wszystkie strony..

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności