Napisano 11 Marzec 201114 l Produkty spod znaku Autodesk bezustannie mnie zaskakują. Tym razem na tapecie Motionbuilder! Soft: 3ds Max 2009 x64, Motionbuilder 2011 x64, poprawka FBX 2011.3.1 dla Maxa ze strony Autodesk. Opis problemu: Nie_działa. Biped postawiony w 3ds Max 2009, nad nim zeskinowana postać. Chcę wyeksportować sam biped tak (nad bipedem zamiast normalnego Maxowego Skin mam BonesPro 4.21, plugin czyni cuda!), aby w Motionbuilderze zaanimować wszystko i wrócić do Maxa i wczytać informacje o animacji na podstawowy biped. Zacząłem od prostego eksportu zaznaczonego bipeda w formacie FBX, lecz Motionbuilder pokazuje mi tylko... to, co na załączonym obrazku. Nie pomaga zmiana jednostek przy eksporcie. O dziwo, nie potrafię też załadować elementu "3ds Max Biped Template" z Asset Browser Motionbuildera. Także biada mi. Czy ktokolwiek spotkał się z podobną sytuacją i znalazł rozwiązanie? Pozdrawiam!
Napisano 12 Marzec 201114 l Autor Okej, problem znów ze skalą, po załadowaniu bipeda do Motionbuildera jest WIELKI. Naprawdę, wielki. Widać tylko kości stóp, wyżej już nic. O dzwio, w Maxie też ładuje się ten FBX gigantyczny, ale już zapisywany w formacie FBX 2010 jest chyba dobrych rozmiarów. Niestety, w Motionbuilderze dalej wielki. -_- Ktoś wie jak zmienia się tam skalę? :P Próbowałem grzebać w ustawieniach eksportera FBXa w zakładce Units, ale każda opcja prowadzi w sumie do tego samego... Edit: poprzedni problem rozwiązany. Pomogła zmiana na cm (inne jednostki nie funkcjonowały poprawnie). Teraz tworzę sobie animację w MB, eksportuje w FBX i... animacja się importuje, tylko ciut inna niż powinna. Inne są pozycje kolan, wygląda to odmiennie od tego co w MB... Edit: Dziękuję, wszystko rozwiązane! :P Postowanie tutaj inspiruje. Edytowane 12 Marzec 201114 l przez kuro zmiana problemu
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto