SabaruPL Napisano 13 Marzec 2011 Napisano 13 Marzec 2011 Witam. Jestem początkującym użytkownikiem programu 3ds max co widać po nazwie tematu i z góry przepraszam jeżeli kogoś to razi. Jeżeli ktoś powie jak poprawnie to coś się nazywa to temat poprawie. Na necie znalazłem filmik jak wymodelować prostą drogą. Niestety po wymodelowaniu owej drogi powstają takie jakieś brzydkie zaciemnienia, widoczne szczególnie na zakrętach (rysunek po niżej). Na filmie niestety nie ma pokazane jak takie coś naprawić. Ale może ktoś tu będzie widział jak to naprawić, ktoś wie? Chodzi o te plamki zaznaczone na czerwono.
pecet Napisano 13 Marzec 2011 Napisano 13 Marzec 2011 pokaż siatke, pewnie vertexy zachodzą na siebie
SabaruPL Napisano 13 Marzec 2011 Autor Napisano 13 Marzec 2011 Mam nadzieje że o tą siatkę ci chodzi. Jak nie to proszę o napisanie jaką i jak to włączyć.
blinq Napisano 14 Marzec 2011 Napisano 14 Marzec 2011 To o ta siatkę chiodzi. Zachodzą na siebie poligony. Te linie powinny się złączyć w samym rogu
t0m3k Napisano 14 Marzec 2011 Napisano 14 Marzec 2011 wyglada na modyfikator sweep, jesli tak to pobaw sie parametrami offset albo edytuj profil ktory uzyles do sweep'ownia.
SabaruPL Napisano 14 Marzec 2011 Autor Napisano 14 Marzec 2011 Ja to robiłem jak na tym filmiku: http://www.youtube.com/user/sabarupl83?feature=mhum#p/f/2/hmTQJa79apo Tylko z tą różnicą że najpierw narysowałem sobie linie, potem ją zaokrągliłem żeby zakręty nie były takie kanciaste. Następnie narysowałem sobie z samej linii drogę widoczną od przodu razem z chodnikami(nie wiem jak to inaczej powiedzieć) i od tej linii pobrałem właśnie parametry i wyszło coś takiego jak na pierwszym obrazku w pierwszym poście. bling - próbowałem ręczenie dociągnąć te linie do rogu ale cała droga się rozwalała. t0m3k - to nie jest chyba tym sposobem robione co ty mówisz.
Rekomendowane odpowiedzi