Skocz do zawartości

Artefakty na mapach normalnych


Rekomendowane odpowiedzi

Gość meniskusab
Napisano

Tworzę model czołgu w low-poly. Zacząłem dodawać do modelu mapy normalne. Robie je standardowo- dwa mesze- low i high poly, modyfikator "projection" i narzędzie "render to texture".

 

Na krawędziach obiektów low-poly, wzbogaconych przez mapę normalną zauważyłem artefakty w kształcie rys. Wiem że tworzą się one gdy nada się meszowi low-poly więcej niż jedną smoothing group.

Gdy jednak nadaję całemu meszowi low-poly jedną grupę, wygenerowana mapa normalna jest pokryta fioletowo-niebieskimi gradientami, końcowy efekt wygląda jeszcze gorzej.

 

Jak z tego problemu wybrnąć?

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Rozsunąć troszeczkę na uv-ce (na uvce zaznaczasz kłopotliwą krawędź i dajesz break i lekko rozsuwasz) elementy gdzie jest ostra krawędź łącząca dwie smoothgrupy.

 

Jeszcze jedna rzecz, jakbyś miał artefakty z niewiadomych przyczyn na powierzchniach po przepaleniu normali albo ao, jak zrobisz już projection cage, zeskocz na editable poly, włącz edycję poly i zaznacz wszystko, po czym kliknij hide selected. Następnie wróć na modyfikator projection i przepalaj na niewidzialnego mesha.

Edytowane przez Levus

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności