Gość meniskusab Napisano 14 Marzec 2011 Share Napisano 14 Marzec 2011 Tworzę model czołgu w low-poly. Zacząłem dodawać do modelu mapy normalne. Robie je standardowo- dwa mesze- low i high poly, modyfikator "projection" i narzędzie "render to texture". Na krawędziach obiektów low-poly, wzbogaconych przez mapę normalną zauważyłem artefakty w kształcie rys. Wiem że tworzą się one gdy nada się meszowi low-poly więcej niż jedną smoothing group. Gdy jednak nadaję całemu meszowi low-poly jedną grupę, wygenerowana mapa normalna jest pokryta fioletowo-niebieskimi gradientami, końcowy efekt wygląda jeszcze gorzej. Jak z tego problemu wybrnąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 22 Marzec 2011 Share Napisano 22 Marzec 2011 (edytowane) Rozsunąć troszeczkę na uv-ce (na uvce zaznaczasz kłopotliwą krawędź i dajesz break i lekko rozsuwasz) elementy gdzie jest ostra krawędź łącząca dwie smoothgrupy. Jeszcze jedna rzecz, jakbyś miał artefakty z niewiadomych przyczyn na powierzchniach po przepaleniu normali albo ao, jak zrobisz już projection cage, zeskocz na editable poly, włącz edycję poly i zaznacz wszystko, po czym kliknij hide selected. Następnie wróć na modyfikator projection i przepalaj na niewidzialnego mesha. Edytowane 22 Marzec 2011 przez Levus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się