Guest meniskusab Posted March 14, 2011 Share Posted March 14, 2011 Tworzę model czołgu w low-poly. Zacząłem dodawać do modelu mapy normalne. Robie je standardowo- dwa mesze- low i high poly, modyfikator "projection" i narzędzie "render to texture". Na krawędziach obiektów low-poly, wzbogaconych przez mapę normalną zauważyłem artefakty w kształcie rys. Wiem że tworzą się one gdy nada się meszowi low-poly więcej niż jedną smoothing group. Gdy jednak nadaję całemu meszowi low-poly jedną grupę, wygenerowana mapa normalna jest pokryta fioletowo-niebieskimi gradientami, końcowy efekt wygląda jeszcze gorzej. Jak z tego problemu wybrnąć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levus Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 (edited) Rozsunąć troszeczkę na uv-ce (na uvce zaznaczasz kłopotliwą krawędź i dajesz break i lekko rozsuwasz) elementy gdzie jest ostra krawędź łącząca dwie smoothgrupy. Jeszcze jedna rzecz, jakbyś miał artefakty z niewiadomych przyczyn na powierzchniach po przepaleniu normali albo ao, jak zrobisz już projection cage, zeskocz na editable poly, włącz edycję poly i zaznacz wszystko, po czym kliknij hide selected. Następnie wróć na modyfikator projection i przepalaj na niewidzialnego mesha. Edited March 22, 2011 by Levus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now