Napisano 14 Marzec 201114 l Tworzę model czołgu w low-poly. Zacząłem dodawać do modelu mapy normalne. Robie je standardowo- dwa mesze- low i high poly, modyfikator "projection" i narzędzie "render to texture". Na krawędziach obiektów low-poly, wzbogaconych przez mapę normalną zauważyłem artefakty w kształcie rys. Wiem że tworzą się one gdy nada się meszowi low-poly więcej niż jedną smoothing group. Gdy jednak nadaję całemu meszowi low-poly jedną grupę, wygenerowana mapa normalna jest pokryta fioletowo-niebieskimi gradientami, końcowy efekt wygląda jeszcze gorzej. Jak z tego problemu wybrnąć?
Napisano 22 Marzec 201114 l Rozsunąć troszeczkę na uv-ce (na uvce zaznaczasz kłopotliwą krawędź i dajesz break i lekko rozsuwasz) elementy gdzie jest ostra krawędź łącząca dwie smoothgrupy. Jeszcze jedna rzecz, jakbyś miał artefakty z niewiadomych przyczyn na powierzchniach po przepaleniu normali albo ao, jak zrobisz już projection cage, zeskocz na editable poly, włącz edycję poly i zaznacz wszystko, po czym kliknij hide selected. Następnie wróć na modyfikator projection i przepalaj na niewidzialnego mesha. Edytowane 22 Marzec 201114 l przez Levus
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto