Jump to content

Widok: perspektywa czy left, right, top itd.?


szapko

Recommended Posts

Witam!

 

Od jakiegoś czasu zacząłem interesować się tworzeniem grafiki 3D, ale do tej pory skupiałem się na zapoznaniu z programami i w końcu wybrałem Max'a.

 

Pierwszą rzeczą, którą postanowiłem zrobić, jest głowa (nie wiem czy dobrze zacząłem, ale mniejsza o to). Moja "głowa" wygląda jeszcze pokracznie, ale mam nadzieję, że ją dopracuję, ale tutaj zaczyna się mój problem. Otóż model w widoku z prawej/lewej itd. różni się od podglądu z perspektywy i to dość mocno.

 

Na jakim widoku lepiej modelować? Na perspektywie czy lewy/prawy itd.? Jeżeli można wiedzieć, to jakbym robił modele do filmików lub gier to który widok będzie "wykorzystany" w grze/filmiku?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jak ja modelowałem samochód /tak samo jak głowę/ to korzystałem z każdego widoku (lewy,prawy, góra, przód, tył-dół).

Co do widoku w grze to nie zam się ale chyba każdy.

Najlepiej modelować na każdym widoku.

Jak będziesz modelować załóżmy najpierw bok lewy i później będziesz modelować górny to wszystko ci się pomiesza i model będzie pokraczny.

Myślę że moja odpowiedź rzuciła ci trochę światła na to co robisz.

 

Tak poza tym są na forum odpowiednie tutki, w necie jest ich od groma, więc możesz poszukać na pierwszym lepszym tutku będzie pokazane jak to sie robi.

Link to comment
Share on other sites

szapko - przytrzymaj "alt" i wciśnij ŚrodkowyPrzyciskMyszy [MMB], teraz możesz poruszać się we view porcie. Tak nawigując w przestrzeni, tworzy się bryły - oglądając je z każdego kąta. Podobnie jest w filmach i grach, model jest w tym celu 3 wymiarowy, żeby nim obracać itd.

Link to comment
Share on other sites

Widoki Top, Left, ORAZ User to widoki ortogragonalne (chyba tak to się nazywa). Znaczy to tyle, że dla nich nie istnieje coś takiego jak głębia - wszystko jakby "spłaszczają" do 2 wymiarów - stąd różnica we viewportach.

Bardzo wygodne są jeśli dysponujesz blueprintami, ale przy modelowaniu organicznym wg mnie przydają się tylko do równego przemieszczania vertexow w osiach. Można w nich modelować ale ostatecznej oceny dokonuj ZAWSZE z perspektywy albo kamery. Dopiero w tych widokach można ocenić rzeczywistą bryłę modelu.

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy