Napisano 19 Marzec 201114 l Witam wszystkich, nie używam MAXa na codzień, dlatego też wielu rzeczy nie umiem. Chcę zrobić pewien model i nałożyć na niego teksturę, ale pojawił się problem. Tekstura jest owinięta na butelkę, jednak w pewnym miejscu chce żeby tekstura była przezroczysta i pokazywała co jest w butelce. Zupełnie nie wiem jak się mogę za to zabrać i byłbym wdzięczny za wskazówki. Pozdrawiam Paweł
Napisano 19 Marzec 201114 l Czołem! Zobacz tutaj: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=1014022#post1014022 To chyba o to Ci chodzi:)
Napisano 19 Marzec 201114 l Autor Dziękuje bardzo. O to właśnie chodziło. Ale teraz pojawił się inny problem. Próbuję zrobić szkło/plastik opierając się na przykładach: http://www.vray.com/vray_for_3ds_max/manual/vraymtl_examples.shtml etykietę dałem do Diffuse, a do Opacity dałem zmienioną etykietę z miejscem przezroczystości. Zmieniłem też Refract kolor na biały - butelka jest przezroczysta, ale etykieta też i w ogóle jej nie widać. Gdzie robię błąd? pozdrawiam
Napisano 19 Marzec 201114 l Hmm. Wydaje mi się, że lepiej to rozbić na dwie części. Zrobić szklaną butelkę (jeden materiał) i dopasować do niej etykietę, której zostanie przypisany materiał tejże etykiety:)
Napisano 19 Marzec 201114 l Hmm. Może tak - wrzuć render butelki, jak to wszystko wygląda, i dalej coś poradzimy:)
Napisano 19 Marzec 201114 l Autor na szybko tylko mały render bo długo to trwa: na dole po lewej chcę żeby było przezroczyste okienko przez które byłoby widać co jest w środku. na całej reszcie etykieta. w środek dałem jakiś model żeby zobaczyć jak to będzie wyglądało. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
Napisano 19 Marzec 201114 l W takim razie opcja następująca - http://www.vray.com/vray_for_3ds_max/manual/vrayblendmtl_material.shtml przeczytaj to. No i tak - w base material włóż sobie materiał etykietki, w pierwszy pusty slot - materiał butelki. Potem parametr blend amount - tam wkładasz przygotowaną mapkę, która będzie oddzielała materiał butelki od etykiety. (podobna zasada działania jak w tym, o co pytałeś na początku) Pobaw się tym, pokombinuj! Pozdrawiam również:)
Napisano 20 Marzec 201114 l Autor dzięki za poradę. mam tutaj tylko problem z przezroczystością, ponieważ w miejscu przezroczystym nie ma tego elementu który ma być, tylko jest kolor environment. dziwne moim zdaniem w tym okienku co jest zaznaczone powinna pojawić się ta fioletowa tuba.
Napisano 20 Marzec 201114 l Pobaw się parametrem reflection, bo to chyba jest odbijające się otoczenie. A z drugiej strony również jest przezroczyste?
Napisano 20 Marzec 201114 l Autor Faktycznie, było za dużo reflection. Teraz nie ma wcale: W butelke wstawiłem tube wiec powinno być ją widać tam gdzie są czarne elementy na renderze. Na obrazku jest tez screen materialu ktory jest nalozony na butelke (Coat Material) pozdr.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto