Gaw Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 Witam wszystkich, nie używam MAXa na codzień, dlatego też wielu rzeczy nie umiem. Chcę zrobić pewien model i nałożyć na niego teksturę, ale pojawił się problem. Tekstura jest owinięta na butelkę, jednak w pewnym miejscu chce żeby tekstura była przezroczysta i pokazywała co jest w butelce. Zupełnie nie wiem jak się mogę za to zabrać i byłbym wdzięczny za wskazówki. Pozdrawiam Paweł
Miłosz3ds Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 Czołem! Zobacz tutaj: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=1014022#post1014022 To chyba o to Ci chodzi:)
Gaw Napisano 19 Marzec 2011 Autor Napisano 19 Marzec 2011 Dziękuje bardzo. O to właśnie chodziło. Ale teraz pojawił się inny problem. Próbuję zrobić szkło/plastik opierając się na przykładach: http://www.vray.com/vray_for_3ds_max/manual/vraymtl_examples.shtml etykietę dałem do Diffuse, a do Opacity dałem zmienioną etykietę z miejscem przezroczystości. Zmieniłem też Refract kolor na biały - butelka jest przezroczysta, ale etykieta też i w ogóle jej nie widać. Gdzie robię błąd? pozdrawiam
Miłosz3ds Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 Hmm. Wydaje mi się, że lepiej to rozbić na dwie części. Zrobić szklaną butelkę (jeden materiał) i dopasować do niej etykietę, której zostanie przypisany materiał tejże etykiety:)
Gaw Napisano 19 Marzec 2011 Autor Napisano 19 Marzec 2011 hmmm, nie bardzo wiem jak się za to zabrać. mógłbyś coś poradzić?
Miłosz3ds Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 Hmm. Może tak - wrzuć render butelki, jak to wszystko wygląda, i dalej coś poradzimy:) 1
Gaw Napisano 19 Marzec 2011 Autor Napisano 19 Marzec 2011 na szybko tylko mały render bo długo to trwa: na dole po lewej chcę żeby było przezroczyste okienko przez które byłoby widać co jest w środku. na całej reszcie etykieta. w środek dałem jakiś model żeby zobaczyć jak to będzie wyglądało. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
Miłosz3ds Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 W takim razie opcja następująca - http://www.vray.com/vray_for_3ds_max/manual/vrayblendmtl_material.shtml przeczytaj to. No i tak - w base material włóż sobie materiał etykietki, w pierwszy pusty slot - materiał butelki. Potem parametr blend amount - tam wkładasz przygotowaną mapkę, która będzie oddzielała materiał butelki od etykiety. (podobna zasada działania jak w tym, o co pytałeś na początku) Pobaw się tym, pokombinuj! Pozdrawiam również:)
Gaw Napisano 20 Marzec 2011 Autor Napisano 20 Marzec 2011 dzięki za poradę. mam tutaj tylko problem z przezroczystością, ponieważ w miejscu przezroczystym nie ma tego elementu który ma być, tylko jest kolor environment. dziwne moim zdaniem w tym okienku co jest zaznaczone powinna pojawić się ta fioletowa tuba.
Miłosz3ds Napisano 20 Marzec 2011 Napisano 20 Marzec 2011 Pobaw się parametrem reflection, bo to chyba jest odbijające się otoczenie. A z drugiej strony również jest przezroczyste?
Gaw Napisano 20 Marzec 2011 Autor Napisano 20 Marzec 2011 Faktycznie, było za dużo reflection. Teraz nie ma wcale: W butelke wstawiłem tube wiec powinno być ją widać tam gdzie są czarne elementy na renderze. Na obrazku jest tez screen materialu ktory jest nalozony na butelke (Coat Material) pozdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się