Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich,

 

nie używam MAXa na codzień, dlatego też wielu rzeczy nie umiem.

Chcę zrobić pewien model i nałożyć na niego teksturę, ale pojawił się problem.

 

Tekstura jest owinięta na butelkę, jednak w pewnym miejscu chce żeby tekstura była przezroczysta i pokazywała co jest w butelce.

 

Zupełnie nie wiem jak się mogę za to zabrać i byłbym wdzięczny za wskazówki.

 

Pozdrawiam

Paweł

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Dziękuje bardzo. O to właśnie chodziło.

 

Ale teraz pojawił się inny problem.

 

Próbuję zrobić szkło/plastik opierając się na przykładach:

http://www.vray.com/vray_for_3ds_max/manual/vraymtl_examples.shtml

 

etykietę dałem do Diffuse, a do Opacity dałem zmienioną etykietę z miejscem przezroczystości.

 

Zmieniłem też Refract kolor na biały - butelka jest przezroczysta, ale etykieta też i w ogóle jej nie widać. Gdzie robię błąd?

 

pozdrawiam

Napisano

Hmm. Wydaje mi się, że lepiej to rozbić na dwie części. Zrobić szklaną butelkę (jeden materiał) i dopasować do niej etykietę, której zostanie przypisany materiał tejże etykiety:)

Napisano

na szybko tylko mały render bo długo to trwa:

 

th_564293836_pucha_122_170lo.jpg

 

 

na dole po lewej chcę żeby było przezroczyste okienko przez które byłoby widać co jest w środku. na całej reszcie etykieta.

w środek dałem jakiś model żeby zobaczyć jak to będzie wyglądało.

 

Z góry dziękuje za pomoc.

 

Pozdrawiam

Napisano

W takim razie opcja następująca - http://www.vray.com/vray_for_3ds_max/manual/vrayblendmtl_material.shtml przeczytaj to. No i tak - w base material włóż sobie materiał etykietki, w pierwszy pusty slot - materiał butelki. Potem parametr blend amount - tam wkładasz przygotowaną mapkę, która będzie oddzielała materiał butelki od etykiety. (podobna zasada działania jak w tym, o co pytałeś na początku) Pobaw się tym, pokombinuj! Pozdrawiam również:)

Napisano

dzięki za poradę.

mam tutaj tylko problem z przezroczystością, ponieważ w miejscu przezroczystym nie ma tego elementu który ma być, tylko jest kolor environment. dziwne

 

 

th_621869688___122_205lo.jpg th_621874718_2011_03_20_130229_122_415lo.jpg th_621883304_2011_03_20_130306_122_376lo.jpg

 

 

moim zdaniem w tym okienku co jest zaznaczone powinna pojawić się ta fioletowa tuba.

Napisano

Faktycznie, było za dużo reflection. Teraz nie ma wcale:

 

th_062702535_Bez_nazwy_1_122_860lo.jpg th_627029561_2011_03_20_142916_122_496lo.jpg

 

W butelke wstawiłem tube wiec powinno być ją widać tam gdzie są czarne elementy na renderze.

Na obrazku jest tez screen materialu ktory jest nalozony na butelke (Coat Material)

 

pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności