Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Siemanko!

 

W końcu się ogarnąłem i wróciłem do nauki 3ds maxa. Zacząłem od tego, co zawsze sprawiało mi największe problemy - teksturowanie, a konkretniej - mapowanie.

 

Co chcę uzyskać? Postaram się przedstawić to własnymi słowami. Chcę wymodelowany przez siebie obiekt pokryć teksturą, stworzoną w Photoshopie. Mniej więcej wiem, jak powinienem to zrobić - obiektowi przypisuję modyfikator "Unwrap UVW", bawię się tam Pelt Mappingiem, co też mi jakoś chyba idzie. Chcę dojść do etapu, w którym będę mógł wyrenderować sobie tą siatkę UVW (chyba tak to się nazywa:) ) tak ułożoną(spakowaną?):

dlg_Edit_UVWs.png

i będę mógł to wrzucić do photoshopa i podmalować.

 

No i teraz zaczyna się problem. Żeby to wszystko miało sens, wszystkie te kawałki jednego obiektu powinny być w tej samej skali, a jeszcze lepiej - jak najmniej zniekształcone. A tu proszę - u mnie największe a zarazem najprostsze elementy po wpakowaniu w okienko Edit UVWs stają się malutkie, i skomplikowane. Wygląda to tak:

77662720.jpg

Największy element obiektu stał się malutki. Dla porównania, element który jest po drugiej stronie obiektu, jest praktycznie tej samej wielkości, w okienku Edit UVWs jest cztery razy mniejszy od tego pierwszego:) Czy jest jakiś sposób żeby to wszystko pakować tam w jednakowej skali? Bo tak to to jest bez sensu. Wiem że jest opcja skalowania, przemieszczania wierzchołków itp, ale bez sensu robić to na oko! Z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zmapuj automatycznie - mapping, unfold mapping chyba to jest. Dodatkowo w toolsach o ile mnie pamięć nie myli jest relax z opcją by polygon size, która ładnie dopasowywuje uvw do wielkości faceów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.