Skocz do zawartości

Pytanie dotyczące Unwrap UVW


Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko!

 

W końcu się ogarnąłem i wróciłem do nauki 3ds maxa. Zacząłem od tego, co zawsze sprawiało mi największe problemy - teksturowanie, a konkretniej - mapowanie.

 

Co chcę uzyskać? Postaram się przedstawić to własnymi słowami. Chcę wymodelowany przez siebie obiekt pokryć teksturą, stworzoną w Photoshopie. Mniej więcej wiem, jak powinienem to zrobić - obiektowi przypisuję modyfikator "Unwrap UVW", bawię się tam Pelt Mappingiem, co też mi jakoś chyba idzie. Chcę dojść do etapu, w którym będę mógł wyrenderować sobie tą siatkę UVW (chyba tak to się nazywa:) ) tak ułożoną(spakowaną?):

dlg_Edit_UVWs.png

i będę mógł to wrzucić do photoshopa i podmalować.

 

No i teraz zaczyna się problem. Żeby to wszystko miało sens, wszystkie te kawałki jednego obiektu powinny być w tej samej skali, a jeszcze lepiej - jak najmniej zniekształcone. A tu proszę - u mnie największe a zarazem najprostsze elementy po wpakowaniu w okienko Edit UVWs stają się malutkie, i skomplikowane. Wygląda to tak:

77662720.jpg

Największy element obiektu stał się malutki. Dla porównania, element który jest po drugiej stronie obiektu, jest praktycznie tej samej wielkości, w okienku Edit UVWs jest cztery razy mniejszy od tego pierwszego:) Czy jest jakiś sposób żeby to wszystko pakować tam w jednakowej skali? Bo tak to to jest bez sensu. Wiem że jest opcja skalowania, przemieszczania wierzchołków itp, ale bez sensu robić to na oko! Z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności