Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam forumowiczów,

przygotowuję sobie ostatnio pewną animację, w której wykorzystuję animację kamery po ścieżce. Ścieżka zrobiona z krzywej (line). Wykorzystuję Path Constraint i wszystko było by dobrze gdyby nie to, że prędkość kamery nie jest jednakowa na całej długości ścieżki, przyspiesza na zakrętach. Mam małe doświadczenie w animacji i jeśli ktoś z Was mógłby mi podpowiedzieć jak sobie z tym problemem poradzić?

 

Pozdrawiam :)

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zaznacz constant velocity(screen). Dodatkowo możesz się pobawić bank amount i smoothness żeby nadać kamerze miękkości na wirażach :)

Napisano
  • Autor

Dzięki za podpowiedź ale okazuje się, że constant velocity miałem zaznaczone cały czas, a zabawy bank amount i smoothness nie za bardzo pomogły :(

Może pokażę jak wygląda moja ścieżka http://img695.imageshack.us/i/sciezkak.jpg/

Zastanawiam się czy znaczenie może mieć to, że osobno animuję kamerę a osobno jej target ??

Napisano

W tym przypadku lepiej raczej będzie jak zmienisz kamerę na free i dasz "follow", wtedy ustawisz sobie axis tak, aby kamera nie patrzyła w kierunku ścieżki tylko na punkt w którym jest obecnie target. Lub też możesz zrobić prostego riga i to pewnie lepiej się sprawdzi: z "helpers" bierzesz point'a, umiejscawiasz go w punkcie w którym jest teraz obiekt, parentujesz kamerę(free) do tego pointa i animujesz rotation helpera plus kamerę na osi Y i/lub FOV w jej opcjach. W ten sposób masz większą kontrolę nad kamerą.

Napisano
  • Autor

Troszkę pokombinowałem ale sposób z prostym rigiem faktycznie okazał się najskuteczniejszy :)

Dzięki za pomoc ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności