maniak_87 Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Witam forumowiczów, przygotowuję sobie ostatnio pewną animację, w której wykorzystuję animację kamery po ścieżce. Ścieżka zrobiona z krzywej (line). Wykorzystuję Path Constraint i wszystko było by dobrze gdyby nie to, że prędkość kamery nie jest jednakowa na całej długości ścieżki, przyspiesza na zakrętach. Mam małe doświadczenie w animacji i jeśli ktoś z Was mógłby mi podpowiedzieć jak sobie z tym problemem poradzić? Pozdrawiam :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ApaczoS Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Zaznacz constant velocity(screen). Dodatkowo możesz się pobawić bank amount i smoothness żeby nadać kamerze miękkości na wirażach :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniak_87 Posted March 31, 2011 Author Share Posted March 31, 2011 Dzięki za podpowiedź ale okazuje się, że constant velocity miałem zaznaczone cały czas, a zabawy bank amount i smoothness nie za bardzo pomogły :( Może pokażę jak wygląda moja ścieżka http://img695.imageshack.us/i/sciezkak.jpg/ Zastanawiam się czy znaczenie może mieć to, że osobno animuję kamerę a osobno jej target ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
arturprx2 Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 spróbuj dodać do ścieżki NORMALIZE SPLINE Link to comment Share on other sites More sharing options...
ApaczoS Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 W tym przypadku lepiej raczej będzie jak zmienisz kamerę na free i dasz "follow", wtedy ustawisz sobie axis tak, aby kamera nie patrzyła w kierunku ścieżki tylko na punkt w którym jest obecnie target. Lub też możesz zrobić prostego riga i to pewnie lepiej się sprawdzi: z "helpers" bierzesz point'a, umiejscawiasz go w punkcie w którym jest teraz obiekt, parentujesz kamerę(free) do tego pointa i animujesz rotation helpera plus kamerę na osi Y i/lub FOV w jej opcjach. W ten sposób masz większą kontrolę nad kamerą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniak_87 Posted April 3, 2011 Author Share Posted April 3, 2011 Troszkę pokombinowałem ale sposób z prostym rigiem faktycznie okazał się najskuteczniejszy :) Dzięki za pomoc ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now