Jump to content

Dodanie napisu na model...

pauka

Recommended Posts

Witam jestem amatorem w 3ds max, mam taki oto model:

http://img36.imageshack.us/i/eskae.jpg/

i chce na niego nałożyć jakiś tekst tak aby był na środku:

http://img851.imageshack.us/i/napis.jpg/

mam z tym spory problem... probowalem materiału BLEND gdzie jako pierwszy material podaje zielony kolor z roznymi ustawionymi przeze mnie parametrami, jako drugi daje biały kolor i jako mape ten właśnie tekst.. problem w tym że calosc wychodzi bardzo wyblakła.. a chce zeby zielen była taka jak jest i żeby tylko był biały napis na środku, pomocy

• Replies 6
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ten Twój pomysł z blendem jest niezły, tylko napis daj sobie biały na czarnym tle...

bo to jest maskowanie... i to co pod czarnym masz zasłonięte a pod białym odsłonięte i powinno działać :)

albo:

zrób napis biały na czarnym tle...

... skopiuj materiał, który masz zastasowany do całości...

... wrzuć napis w mapę diffuse i opacity... powinno być ok :)

no i oczywiście zastosuj materiał tylko do wybranych poligonów...

albo:

... zawsze możesz też zrobić to przez Unwrap UVW:

http://www.youtube.com/watch?v=mA_Qaiwwjac - tutaj masz tutorial... wtedy będziesz mógł rysować po modelu jak chcesz

albo:

możesz też wziąć Photoshopa CS4 (albo wyższego) i pomalować model

super, działa :) dzieki bardzo, teraz jeszcze 1 problem, wykorzystując UVW Mapping ustawiłem na Plannar, nadałem odpowiednie rozmiary i obróciłem tak żeby było na środku tej "S-ki" problem w tym że tekstura mi sie powiela, jak zrobić żeby występowała tylko raz, na środku ?

możesz dać na cały obiekt materiał bez napisu... później przejść do edycji poly... zaznaczyć środkowe polygony (te na których chcesz dać napis) i na nie wrzucić drugi materiał z napisem...

chociaż to mało profesjonalne rozwiązanie :P