Napisano 10 Kwiecień 201113 l Witam jestem amatorem w 3ds max, mam taki oto model: http://img36.imageshack.us/i/eskae.jpg/ i chce na niego nałożyć jakiś tekst tak aby był na środku: http://img851.imageshack.us/i/napis.jpg/ mam z tym spory problem... probowalem materiału BLEND gdzie jako pierwszy material podaje zielony kolor z roznymi ustawionymi przeze mnie parametrami, jako drugi daje biały kolor i jako mape ten właśnie tekst.. problem w tym że calosc wychodzi bardzo wyblakła.. a chce zeby zielen była taka jak jest i żeby tylko był biały napis na środku, pomocy
Napisano 10 Kwiecień 201113 l ten Twój pomysł z blendem jest niezły, tylko napis daj sobie biały na czarnym tle... bo to jest maskowanie... i to co pod czarnym masz zasłonięte a pod białym odsłonięte i powinno działać :) albo: zrób napis biały na czarnym tle... ... skopiuj materiał, który masz zastasowany do całości... ... wrzuć napis w mapę diffuse i opacity... powinno być ok :) no i oczywiście zastosuj materiał tylko do wybranych poligonów... albo: ... zawsze możesz też zrobić to przez Unwrap UVW: http://www.youtube.com/watch?v=mA_Qaiwwjac - tutaj masz tutorial... wtedy będziesz mógł rysować po modelu jak chcesz albo: możesz też wziąć Photoshopa CS4 (albo wyższego) i pomalować model
Napisano 10 Kwiecień 201113 l Autor super, działa :) dzieki bardzo, teraz jeszcze 1 problem, wykorzystując UVW Mapping ustawiłem na Plannar, nadałem odpowiednie rozmiary i obróciłem tak żeby było na środku tej "S-ki" problem w tym że tekstura mi sie powiela, jak zrobić żeby występowała tylko raz, na środku ?
Napisano 10 Kwiecień 201113 l możesz dać na cały obiekt materiał bez napisu... później przejść do edycji poly... zaznaczyć środkowe polygony (te na których chcesz dać napis) i na nie wrzucić drugi materiał z napisem... chociaż to mało profesjonalne rozwiązanie :P możesz też dać większą mapę z napisem.... tak żeby było więcej wolnej przestrzeni... wokół napisu... wtedy napis będziesz miał na środku a wokół wolną przestrzeń :)
Napisano 10 Kwiecień 201113 l Autor super, działa :). teraz jeszcze pytanie niepasujące do tego działu ale zwiazane caly czas z tym samym modelem, animaacje ktora robie chce wstawic na strone, wiec 2 pytania, czy mozna wyeksportowac plik np do formatu Flash ? i czy istnieje mozliwosc wyeksportowania animacji bez tła..? tzn tak zeby sam obiekt był a tło bylo zalezne od strony.. ? z gory dzieki za pomoc
Napisano 10 Kwiecień 201113 l możesz wyeksportować do avi i importować we flashu... z tego co się orientuje to są też jakieś pluginy do max'a, które eksportują od razu do *.swf... z tym, że robią to po prostu na zasadzie poklatkowej... i to bym zrobił gdybym chciał mieć kanał alpha... pojedyńcze *.png właśnie bez tła.. później składasz we Flashu chyba istnieje też możliwość pozbawienia samego filmu tła... ale o tym musisz już pogooglować
Napisano 13 Kwiecień 201113 l Autor jeszcze pytanko czy jest możliwość podglądu tekstury tego napisu w obszarze roboczym ? bo poki co za kazdym razem renderuje zeby zobaczyc czy napis jest w odpowiednim miejscu itp..
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto