pauka Napisano 10 Kwiecień 2011 Napisano 10 Kwiecień 2011 Witam jestem amatorem w 3ds max, mam taki oto model: http://img36.imageshack.us/i/eskae.jpg/ i chce na niego nałożyć jakiś tekst tak aby był na środku: http://img851.imageshack.us/i/napis.jpg/ mam z tym spory problem... probowalem materiału BLEND gdzie jako pierwszy material podaje zielony kolor z roznymi ustawionymi przeze mnie parametrami, jako drugi daje biały kolor i jako mape ten właśnie tekst.. problem w tym że calosc wychodzi bardzo wyblakła.. a chce zeby zielen była taka jak jest i żeby tylko był biały napis na środku, pomocy
torm Napisano 10 Kwiecień 2011 Napisano 10 Kwiecień 2011 ten Twój pomysł z blendem jest niezły, tylko napis daj sobie biały na czarnym tle... bo to jest maskowanie... i to co pod czarnym masz zasłonięte a pod białym odsłonięte i powinno działać :) albo: zrób napis biały na czarnym tle... ... skopiuj materiał, który masz zastasowany do całości... ... wrzuć napis w mapę diffuse i opacity... powinno być ok :) no i oczywiście zastosuj materiał tylko do wybranych poligonów... albo: ... zawsze możesz też zrobić to przez Unwrap UVW: http://www.youtube.com/watch?v=mA_Qaiwwjac - tutaj masz tutorial... wtedy będziesz mógł rysować po modelu jak chcesz albo: możesz też wziąć Photoshopa CS4 (albo wyższego) i pomalować model
pauka Napisano 10 Kwiecień 2011 Autor Napisano 10 Kwiecień 2011 super, działa :) dzieki bardzo, teraz jeszcze 1 problem, wykorzystując UVW Mapping ustawiłem na Plannar, nadałem odpowiednie rozmiary i obróciłem tak żeby było na środku tej "S-ki" problem w tym że tekstura mi sie powiela, jak zrobić żeby występowała tylko raz, na środku ?
torm Napisano 10 Kwiecień 2011 Napisano 10 Kwiecień 2011 możesz dać na cały obiekt materiał bez napisu... później przejść do edycji poly... zaznaczyć środkowe polygony (te na których chcesz dać napis) i na nie wrzucić drugi materiał z napisem... chociaż to mało profesjonalne rozwiązanie :P możesz też dać większą mapę z napisem.... tak żeby było więcej wolnej przestrzeni... wokół napisu... wtedy napis będziesz miał na środku a wokół wolną przestrzeń :)
pauka Napisano 10 Kwiecień 2011 Autor Napisano 10 Kwiecień 2011 super, działa :). teraz jeszcze pytanie niepasujące do tego działu ale zwiazane caly czas z tym samym modelem, animaacje ktora robie chce wstawic na strone, wiec 2 pytania, czy mozna wyeksportowac plik np do formatu Flash ? i czy istnieje mozliwosc wyeksportowania animacji bez tła..? tzn tak zeby sam obiekt był a tło bylo zalezne od strony.. ? z gory dzieki za pomoc
torm Napisano 10 Kwiecień 2011 Napisano 10 Kwiecień 2011 możesz wyeksportować do avi i importować we flashu... z tego co się orientuje to są też jakieś pluginy do max'a, które eksportują od razu do *.swf... z tym, że robią to po prostu na zasadzie poklatkowej... i to bym zrobił gdybym chciał mieć kanał alpha... pojedyńcze *.png właśnie bez tła.. później składasz we Flashu chyba istnieje też możliwość pozbawienia samego filmu tła... ale o tym musisz już pogooglować
pauka Napisano 13 Kwiecień 2011 Autor Napisano 13 Kwiecień 2011 jeszcze pytanko czy jest możliwość podglądu tekstury tego napisu w obszarze roboczym ? bo poki co za kazdym razem renderuje zeby zobaczyc czy napis jest w odpowiednim miejscu itp..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się