marianw88 Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Witam wszystkich na forum, ostatnio zainteresowalem sie modelowaniem w 3ds max, narazie tylko samochody a mianowicie moj pierwszy BMW e60 pokazany ponizej. Chcialbym wiedziec czy sa jakies universalne metody ustawien zeby render wyszedl dobry? Bo to co mi wyszlo ponizej jest raczej mierne i nie wiem za bardzo jak sie za to zabrac i poprawic, czy chodzi o rozdzielczosc, jakiej uzywacie do finalnego rendera? Czy cos ze swiatlem? czy jest wymagane aby uzywac kamery do robienia renderu, czy z perspektywy tez mozna osiagnac dobry efekt? Na zdjeciach widac jakies biale kropki na zalamaniach blacharki, nie wiem co to i skad sie wzielo, jak usunac? Ogólnie chcialbym jeszcze pare slow krytyki ogolnej na temat modelu, map, materialow itp.. co kolwiek potraficie wskazac co wymaga poprawki (pewnie wszystko). Nie wiem czy wybralem dobry dzial bo pytam o wszystko w jednym temacie:P Link to comment Share on other sites More sharing options...
marianw88 Posted April 18, 2011 Author Share Posted April 18, 2011 Dzieki, za feedback :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orangegraphics Posted April 18, 2011 Share Posted April 18, 2011 pokaż siatki, bo tak to cieżko cokolwiek powiedzieć, i poproś moda o przeniesienie do działu WIP w 3D Link to comment Share on other sites More sharing options...
marianw88 Posted April 21, 2011 Author Share Posted April 21, 2011 (edited) Grzecznie prosze moda o przeniesienie do Work in Progress w 3D :) A siatki to rozumiem ze opcje Edged Faces chcesz zobaczyc, bo na wireframe to nie wiele widac. Dzwi sa troche za gesto bo chcialem zobaczyc jaki to ma efekt na render. Aaa i jak uzylem rozdzielczosci HDTV to nie wiele zmienilo pozatym ze renderowal z 4 godziny, wiec chyba model jest marny, w sumie jak patrze na innych to maja bardzo rownomiernie rozlorzone krawedzie wiec chyba musze to poprawic. Edited April 21, 2011 by marianw88 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian.S Posted April 21, 2011 Share Posted April 21, 2011 Jakie masz ustawienia rendera, jak są ustawione światła? Do tego chyba te materiały nie są najlepsze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marianw88 Posted June 7, 2011 Author Share Posted June 7, 2011 Witam ponownie, sorry ze tak pozno ale egzaminy... :). Ponizej zamieszczam ustawienia swiatel, nie wiem czy sa dobrze ustawione, chcialem by auto bylo oswietlone rownomiernie wiec metoda prob i bledow przesowalem swiatla i skalowalem by dostac taki efekt. Co do ustawien rendera to za bardzo nie wiem co przestawic zeby dalo jakis efekt wiec nic nie zmienialem. Materialy sa z vray-materials.de jakie tam znalazlem:silver car paint,tyre rubber, aluminum alloy itd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek6896 Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 a jakie masz ustawienia rendera? pokaz zakładkę indirect illumination. Poleca lekturę http://cg-india.com/Tutorials/V-Ray/3dsMax_tutorial_SL_01.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
SimonM Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 Trochę OT - schowaj nieco koła do środka nadwozia - są zbyt wystawione. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marianw88 Posted June 22, 2011 Author Share Posted June 22, 2011 (edited) Ogolnie to nie ma co pokazywac bo indirect ilumination mialem wylaczone:D Sa jakies optymalne ustawienia? czy metoda prob , bledow, obserwacji i poprawy mam sobie to dostroic? Co do tutoriala to mam nadzieje zaaplikowac go do modelu dzisiaj. Zapodam rendera jak skoncze. Dzieki Ponizej render z opcjami z tutoriala... swiatla toche musialem dac slabsze bo nic nie bylo widac, nie wiem czy ten zolty w tutorialu to nie przesada. Pozwiedzcie co myslicie i co tu pozmieniac. Edited June 24, 2011 by marianw88 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ironfan Posted July 9, 2011 Share Posted July 9, 2011 Ale renderujesz to z V-Ray Physical Camera? W tym tutorialu nic na ten temat nie ma, ale zrób tak jak mówię i zobaczymy (wnioskuję że renderowałeś z perspective skoro piszesz, że wszystko bardzo jasne). Render na pewno lepszy niż te pierwsze więc są postępy :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now