marianw88 Napisano 12 Kwiecień 2011 Napisano 12 Kwiecień 2011 Witam wszystkich na forum, ostatnio zainteresowalem sie modelowaniem w 3ds max, narazie tylko samochody a mianowicie moj pierwszy BMW e60 pokazany ponizej. Chcialbym wiedziec czy sa jakies universalne metody ustawien zeby render wyszedl dobry? Bo to co mi wyszlo ponizej jest raczej mierne i nie wiem za bardzo jak sie za to zabrac i poprawic, czy chodzi o rozdzielczosc, jakiej uzywacie do finalnego rendera? Czy cos ze swiatlem? czy jest wymagane aby uzywac kamery do robienia renderu, czy z perspektywy tez mozna osiagnac dobry efekt? Na zdjeciach widac jakies biale kropki na zalamaniach blacharki, nie wiem co to i skad sie wzielo, jak usunac? Ogólnie chcialbym jeszcze pare slow krytyki ogolnej na temat modelu, map, materialow itp.. co kolwiek potraficie wskazac co wymaga poprawki (pewnie wszystko). Nie wiem czy wybralem dobry dzial bo pytam o wszystko w jednym temacie:P
Orangegraphics Napisano 18 Kwiecień 2011 Napisano 18 Kwiecień 2011 pokaż siatki, bo tak to cieżko cokolwiek powiedzieć, i poproś moda o przeniesienie do działu WIP w 3D
marianw88 Napisano 21 Kwiecień 2011 Autor Napisano 21 Kwiecień 2011 (edytowane) Grzecznie prosze moda o przeniesienie do Work in Progress w 3D :) A siatki to rozumiem ze opcje Edged Faces chcesz zobaczyc, bo na wireframe to nie wiele widac. Dzwi sa troche za gesto bo chcialem zobaczyc jaki to ma efekt na render. Aaa i jak uzylem rozdzielczosci HDTV to nie wiele zmienilo pozatym ze renderowal z 4 godziny, wiec chyba model jest marny, w sumie jak patrze na innych to maja bardzo rownomiernie rozlorzone krawedzie wiec chyba musze to poprawic. Edytowane 21 Kwiecień 2011 przez marianw88
Adrian.S Napisano 21 Kwiecień 2011 Napisano 21 Kwiecień 2011 Jakie masz ustawienia rendera, jak są ustawione światła? Do tego chyba te materiały nie są najlepsze.
marianw88 Napisano 7 Czerwiec 2011 Autor Napisano 7 Czerwiec 2011 Witam ponownie, sorry ze tak pozno ale egzaminy... :). Ponizej zamieszczam ustawienia swiatel, nie wiem czy sa dobrze ustawione, chcialem by auto bylo oswietlone rownomiernie wiec metoda prob i bledow przesowalem swiatla i skalowalem by dostac taki efekt. Co do ustawien rendera to za bardzo nie wiem co przestawic zeby dalo jakis efekt wiec nic nie zmienialem. Materialy sa z vray-materials.de jakie tam znalazlem:silver car paint,tyre rubber, aluminum alloy itd.
piotrek6896 Napisano 17 Czerwiec 2011 Napisano 17 Czerwiec 2011 a jakie masz ustawienia rendera? pokaz zakładkę indirect illumination. Poleca lekturę http://cg-india.com/Tutorials/V-Ray/3dsMax_tutorial_SL_01.html
SimonM Napisano 19 Czerwiec 2011 Napisano 19 Czerwiec 2011 Trochę OT - schowaj nieco koła do środka nadwozia - są zbyt wystawione.
marianw88 Napisano 22 Czerwiec 2011 Autor Napisano 22 Czerwiec 2011 (edytowane) Ogolnie to nie ma co pokazywac bo indirect ilumination mialem wylaczone:D Sa jakies optymalne ustawienia? czy metoda prob , bledow, obserwacji i poprawy mam sobie to dostroic? Co do tutoriala to mam nadzieje zaaplikowac go do modelu dzisiaj. Zapodam rendera jak skoncze. Dzieki Ponizej render z opcjami z tutoriala... swiatla toche musialem dac slabsze bo nic nie bylo widac, nie wiem czy ten zolty w tutorialu to nie przesada. Pozwiedzcie co myslicie i co tu pozmieniac. Edytowane 24 Czerwiec 2011 przez marianw88
ironfan Napisano 9 Lipiec 2011 Napisano 9 Lipiec 2011 Ale renderujesz to z V-Ray Physical Camera? W tym tutorialu nic na ten temat nie ma, ale zrób tak jak mówię i zobaczymy (wnioskuję że renderowałeś z perspective skoro piszesz, że wszystko bardzo jasne). Render na pewno lepszy niż te pierwsze więc są postępy :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się