Hooch Posted April 12, 2011 Posted April 12, 2011 ....takiego oto cuda? Mam problem z mapowaniem tego typu powierzchni. Walec o dużych rużnicah w średnicy. Jak ma wyglądać uvałka aby łatwo się to teksturowało?
Blejsoid Posted April 13, 2011 Posted April 13, 2011 Jak ma wyglądać uvałka aby łatwo się to teksturowało? a masz jakieś refy do tekstury? dizajn ma znaczenie przy wybieraniu miejsc gdzie będą łączenia kawałków uvw i przy wybieraniu na ile części najlepiej rozłożyć. generalnie zrobiłbym to tak: górną część pokroiłbym na 3-4 plastry (pierścienie). najwyższy plaster zrobiłbym jako jako normal mapping, rzut z góry + relax. środkowy pierścień w formie paska (zamapować cylindrycznie), dolny/dolne chyba też jako paski. Cienki cylinder (łączący dwie "bulwy") jako osobna część ofc. podstawka (dolna bulwa) to prawie czubek kuli, można jej spokojnie wrzucić normal mapping top/bottom i pobawić się relaxem. najniższy pierścień podstawki (łączący się ze spodem modelu) też można oddzielić i zamapować cylindrycznie. ale zaznaczam że ekspertem od uvw nie jestem.
Hooch Posted April 13, 2011 Author Posted April 13, 2011 a masz jakieś refy do tekstury? dizajn ma znaczenie przy wybieraniu miejsc gdzie będą łączenia kawałków uvw i przy wybieraniu na ile części najlepiej rozłożyć. generalnie zrobiłbym to tak: górną część pokroiłbym na 3-4 plastry (pierścienie). najwyższy plaster zrobiłbym jako jako normal mapping, rzut z góry + relax. środkowy pierścień w formie paska (zamapować cylindrycznie), dolny/dolne chyba też jako paski. Cienki cylinder (łączący dwie "bulwy") jako osobna część ofc. podstawka (dolna bulwa) to prawie czubek kuli, można jej spokojnie wrzucić normal mapping top/bottom i pobawić się relaxem. najniższy pierścień podstawki (łączący się ze spodem modelu) też można oddzielić i zamapować cylindrycznie. ale zaznaczam że ekspertem od uvw nie jestem. Dużo szwów. To jest tylko przykładowy model. Ale załóżmy że będzie na tym tekstra gliny. Bez żadnych bajerów. Jak potem na tym naprawić seamy?
Blejsoid Posted April 13, 2011 Posted April 13, 2011 hmm, myślałem że to ma być jakiś metalowy obiekt z ozdobnikami, dziwne berło-kielich czy coś w ten deseń. wtedy można by wcisnąć jakieś ozdobne linie na teksturze tam gdzie są szwy i ominąć problem. jak ma być sama glina, pewnie nie ma sensu aż tak kroić. z drugiej strony, im mniej szwów tym więcej rozciągnięć tekstury. szwy vs rozciągnięcia to chyba stały dylemat uvw. jeśli da się tego jakoś uniknąć, sam chętnie się dowiem jak. Naprawa seamów - nieśmiertelny clone stamp, albo jakiś soft do malowania tekstur w 3d bezpośrednio na modelu. ps: przez normal mapping miałem na myśli jeden ze sposobów mapowania uvw w 3dsmax, dość niefortunnie nazwany bo kojarzy się z normalkami.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now