Skocz do zawartości

Modelowanie auta... co dalej?


Gość kaczus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z dalszym ciągiem modelacji auta w którym zacząłem i nie wiem co dalej. Robię to na podstawie pewnego tutka.Zobaczcie screen'a.Prosiłbym o pomoc albo jak by komuś się nudziło to szybki bardzo dobrze opisany tutek:)Bardzo będę wdzięczny

fiati.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Przede wszystkim, witaj na Max3D! Dziękujemy że nas wybrałeś!

 

Po drugie, bardzo ładny samochód sobie wybrałeś. Ale widzę, że zaczynasz modelować od splajnów. Wiedz że to bardzo trudna technika modelarska. Powiem ci, choć pewnie będę posądzony o szerzenie obiegowych opinii, że zacznij od metody modelowania z wielokątów. Jest ona prostsza i większa szansa że stworzysz coś konkretnego zanim się zniechęcisz. Zresztą polymodeling też jest trudny, ale za modelowanie ze splajnów biorą się naprawdę tylko najtwardsi goście. Zgaś sobie siatkę konstrukcyjną (skrót "G") bo bardziej zakłóca odbiór niż pomaga. Daj moze linka do tego tutka...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaczus:

 

Poly-modeling. Swoją nazwę bierze od modelowania z obiektów zwanych wielokątami (z angielska "Polygon", podejrzewam że te poligony wojskowe też zaczerpnęły nazwę z matematycznej nomenklatury, jako że jest to obszar którego granice składają się z wielu boków). Modelowanie w PM zaczynamy od pojedyńczego wielokąta albo od bryły (która jest grupą wielokątów), i narzedziami edytorskimi kształtujemy ten obiekt nadając im pożądany kształt. W 3d maxie najczęściej zaczynamy od stworzenia obiektu podstawowego jakim jest Plane (wielokąt o czterech ściankach, Quad - jak ktoś woli) i konwertujemy z postaci parametrycznej w edytowalną (Editable Poly obecnie, kiedyś Editable Mesh - dotąd pozostał w programie z powodów chyba nostalgicznych). Dalej ogranicza cię już tylko wyobraźnia i umiejętności. Pisać można o tym bardzo dużo. Ten link który podesłał ci polka dot omawia zagadnienie modelowania metodą PM. Na 2. stronie rozdziału "Exterior" autor łopatologicznym językiem omawia wstęp do PM. Tak naprawdę to żadna wielka sztuka, tylko w tym przypadku kluczową rolę pełni wiedza i praktyka.

 

polka dot:

 

Świetny mam dzień, do godz. 15.00 miałem dostać odpowiedź w sprawie pracy. Telefon wciąż milczy. Od roku jestem na bezrobociu, za miesiąc dostanę ostatni zasiłek, słowem bosko! Ja już mam z tego wszystkiego jakis odpał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosi próbowałem robić według tego co tutaj pisałeś ale sobie nie radzę.Być może nie masz wiele czasu ale prosiłbym o screen'y albo niech ktoś inny pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kaczus - dostałeś link do jednego z najlepszych tutoriali o poly modelingu w sieci, na dodatek opisuje proces modelowania auta które wybrałeś. prostszej drogi nie znajdziesz, a jeśli nie znane Ci są podstawy obsługi programu, odpal go, wciśnij F1 i poświęć kilka dni na naukę

 

http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/fiat500/fiat500.asp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności