Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

wersja programu - 9

1. Funkcja weld nie działa, jeśli chcę połączyć wierzchołki 2 różnych obiektów (tzn. jeżeli narysuję linię, potem w trybie edycji drugą linię, to nie mogę za nic połączyć wierzchołków). Ustawienie dużego thresholdu nic nie dało.

 

2. Rysuję linię, potem w trybie Segment dzielę ją (divide) i przesuwając nowo powstały wierzchołek, deformuje mi linię jak NURBS. Chcę, żeby to normalnie dzieliło i żeby był normalny kąt, a nie jakieś fale.

 

3. Jak podzielić zaznaczony polygon w figurze 3d, jak funkcja Tessallate tylko nie na całym obszarze.

 

Dzięki za pomoc.

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość meniskusab
Napisano

1.Możesz weldować tylko te wierzchołki, które są połączone z jednym wierzchołkiem. Jeśli każdy wierzchołek w splajnie jest połączony z dwoma innymi tj. splajn jest zamknięty, to nie uda ci się doweldować trzeciego.

 

2.Gdy tworzysz linię w zakładce Creation Method>Initial Type, zmień opcję Smooth na Corner. Możesz dodawać wierzchołki opcją Insert.

 

3.Meni edytowalnego mesza i poli zawiera opcję teselacji(zakładka Edit Geometry), przyjrzyj się uważnie. Wybierasz mesza lub poli, wciskasz "4", wybierasz poligon, wybierasz Tessellate i już.

Napisano (edytowane)

Ok, jak łącze końce krzywych Weldem to z normalnych (corner) robią mi się faliste (smooth jeżeli dobrze rozumiem). A znowu innym razem robię to samo i się tak nie dzieje. Jest sposób żeby po prostu anulować opcję smooth z już gotowej kreski?

Edytowane przez cheewb
Gość meniskusab
Napisano

Jest. Prawy przycisk myszki na interesującym cię wierzchołku. Otworzy się poczwórne meni. W jego górnej, lewej części są opcje zmiany właściwości wierzchołka.

Napisano

Dzięki, pomogło. ;) Korzystając z gościnności, to jeszcze chciałbym wiedzieć, czy istnieje możliwość szybkiego podglądu jak będzie dane miejsce wyglądało już wyrenderowane. Pamiętam coś takiego z blendera, taki mały prostokącik w viewporcie w którym było widać już wyrenderowane. Albo w ogóle jakiś inny sposób, bo jak ustawiam teksturę na obiekt, to przy każdej zmianie muszę renderować od nowa żeby zobaczyć zmianę.

Napisano

Teksturę jako samą teksturę to powinno być widać już w viewporcie. A jak chesz podgląd jak będzie wyglądało finalnie, z cieniami itp itd to chyba najlepiej renderować regionem. Zaznaczasz interesujący prostokącik i tylko to się renderuje.

Napisano (edytowane)

No i jeszcze jak robię extrude, to czasami jest tak jak chcę, czyli prostopadle, a czasami do wewnątrz (przy extrudowaniu samych edges w zamkniętej krzywej) i nijak nie mogę nic na to zrobić.

Edytowane przez cheewb

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności