cheewb Napisano 23 Kwiecień 2011 Napisano 23 Kwiecień 2011 wersja programu - 9 1. Funkcja weld nie działa, jeśli chcę połączyć wierzchołki 2 różnych obiektów (tzn. jeżeli narysuję linię, potem w trybie edycji drugą linię, to nie mogę za nic połączyć wierzchołków). Ustawienie dużego thresholdu nic nie dało. 2. Rysuję linię, potem w trybie Segment dzielę ją (divide) i przesuwając nowo powstały wierzchołek, deformuje mi linię jak NURBS. Chcę, żeby to normalnie dzieliło i żeby był normalny kąt, a nie jakieś fale. 3. Jak podzielić zaznaczony polygon w figurze 3d, jak funkcja Tessallate tylko nie na całym obszarze. Dzięki za pomoc.
Gość meniskusab Napisano 23 Kwiecień 2011 Napisano 23 Kwiecień 2011 1.Możesz weldować tylko te wierzchołki, które są połączone z jednym wierzchołkiem. Jeśli każdy wierzchołek w splajnie jest połączony z dwoma innymi tj. splajn jest zamknięty, to nie uda ci się doweldować trzeciego. 2.Gdy tworzysz linię w zakładce Creation Method>Initial Type, zmień opcję Smooth na Corner. Możesz dodawać wierzchołki opcją Insert. 3.Meni edytowalnego mesza i poli zawiera opcję teselacji(zakładka Edit Geometry), przyjrzyj się uważnie. Wybierasz mesza lub poli, wciskasz "4", wybierasz poligon, wybierasz Tessellate i już.
cheewb Napisano 23 Kwiecień 2011 Autor Napisano 23 Kwiecień 2011 (edytowane) Ok, jak łącze końce krzywych Weldem to z normalnych (corner) robią mi się faliste (smooth jeżeli dobrze rozumiem). A znowu innym razem robię to samo i się tak nie dzieje. Jest sposób żeby po prostu anulować opcję smooth z już gotowej kreski? Edytowane 23 Kwiecień 2011 przez cheewb
Gość meniskusab Napisano 23 Kwiecień 2011 Napisano 23 Kwiecień 2011 Jest. Prawy przycisk myszki na interesującym cię wierzchołku. Otworzy się poczwórne meni. W jego górnej, lewej części są opcje zmiany właściwości wierzchołka.
polka dot Napisano 23 Kwiecień 2011 Napisano 23 Kwiecień 2011 2. w ustawieniach linii w zakładce Interpolation zmień wartość Steps na 0
cheewb Napisano 24 Kwiecień 2011 Autor Napisano 24 Kwiecień 2011 Dzięki, pomogło. ;) Korzystając z gościnności, to jeszcze chciałbym wiedzieć, czy istnieje możliwość szybkiego podglądu jak będzie dane miejsce wyglądało już wyrenderowane. Pamiętam coś takiego z blendera, taki mały prostokącik w viewporcie w którym było widać już wyrenderowane. Albo w ogóle jakiś inny sposób, bo jak ustawiam teksturę na obiekt, to przy każdej zmianie muszę renderować od nowa żeby zobaczyć zmianę.
Raziel89 Napisano 24 Kwiecień 2011 Napisano 24 Kwiecień 2011 Teksturę jako samą teksturę to powinno być widać już w viewporcie. A jak chesz podgląd jak będzie wyglądało finalnie, z cieniami itp itd to chyba najlepiej renderować regionem. Zaznaczasz interesujący prostokącik i tylko to się renderuje.
cheewb Napisano 24 Kwiecień 2011 Autor Napisano 24 Kwiecień 2011 (edytowane) No i jeszcze jak robię extrude, to czasami jest tak jak chcę, czyli prostopadle, a czasami do wewnątrz (przy extrudowaniu samych edges w zamkniętej krzywej) i nijak nie mogę nic na to zrobić. Edytowane 25 Kwiecień 2011 przez cheewb
cheewb Napisano 26 Kwiecień 2011 Autor Napisano 26 Kwiecień 2011 Jeszcze coś: http://img15.imageshack.us/img15/1267/ghjax.jpg Jak dzielić siatkę takiego czegoś np? Przy użyciu tessellate wychodzą niestworzone rzeczy, a ja chcę po prostu żeby były kreski wzdłóż osi. W wielu niby prostych rzeczach jak to miałem ten problem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się