Skocz do zawartości

Przekształcenie linii do płaszczyzn

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

zdaję sobie sprawę że temat pewnie "gdzieś" tutaj jest, ale w maxie jestem niestety ciemnozielony i nawet nie wiem jakich słów kluczowych użyć, żeby tego szukać, tak więc wybaczcie.

Potrzebuje wymodelować wizualizację terenu o konkretnych punktach wysokościowych. Zrobiłem więc dwie zamknięte krzywe:

link 1

Problem pojawił się w chwili, gdy chce te linie przekształcić na płaszczyznę:

link 2

Tylko że tak - jedna płaszczyzna ogranicza się do skarp. Druga do głębszej warstwy podłoża. Problem w połączeniu jednego z drugim (nie wiem jak to prościej opisać). Do tego dojdą jeszcze dalszcze szczegóły terenu, ale myślę że jak dzięki komuś ogarne łączenie dwóch płaszczyzn to z kolejnymi nie będzie już problemów.

Mogłby ktoś pomóc? Tylko prosiłbym o bardziej łopatologiczne wyłożenie ;)

• Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

nie wiem co chcesz dokładnie osiągnąć, ale wydaje mi się że połączenie obiektów powinno pomóc. weź przekonwertuj oba do editable poly, i połącz funkcją attach...

jeśli nie to nie kompletnie nie rozumiem problemu i proszę o dalsze opisanie, wtedy może uda się pomóc

Napisano

Trochę terenów już zrobiłem i ja bazuję na editablepoly a nie na krzywych bo i tak w końcu musisz złagodzić krawędzie. Narysuj płaszczyznę (plan 1x1) i jeden jej bok zrób na dolnej rzędnej a przeciwległy na drugiej wyższej. Teraz łapiesz linię pochyłą, wciskasz shift i ciągniesz w bok. Dzięki temu tworzy ci się już część terenu i tak dalej. Tą metodą zrobiłem np. ten teren.

Urbanistyka3.jpg

Napisano