Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Przekształcenie linii do płaszczyzn

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

zdaję sobie sprawę że temat pewnie "gdzieś" tutaj jest, ale w maxie jestem niestety ciemnozielony i nawet nie wiem jakich słów kluczowych użyć, żeby tego szukać, tak więc wybaczcie.

 

Potrzebuje wymodelować wizualizację terenu o konkretnych punktach wysokościowych. Zrobiłem więc dwie zamknięte krzywe:

link 1

 

Problem pojawił się w chwili, gdy chce te linie przekształcić na płaszczyznę:

link 2

Tylko że tak - jedna płaszczyzna ogranicza się do skarp. Druga do głębszej warstwy podłoża. Problem w połączeniu jednego z drugim (nie wiem jak to prościej opisać). Do tego dojdą jeszcze dalszcze szczegóły terenu, ale myślę że jak dzięki komuś ogarne łączenie dwóch płaszczyzn to z kolejnymi nie będzie już problemów.

 

Mogłby ktoś pomóc? Tylko prosiłbym o bardziej łopatologiczne wyłożenie ;)

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 2,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nie wiem co chcesz dokładnie osiągnąć, ale wydaje mi się że połączenie obiektów powinno pomóc. weź przekonwertuj oba do editable poly, i połącz funkcją attach...

 

jeśli nie to nie kompletnie nie rozumiem problemu i proszę o dalsze opisanie, wtedy może uda się pomóc

Napisano

Trochę terenów już zrobiłem i ja bazuję na editablepoly a nie na krzywych bo i tak w końcu musisz złagodzić krawędzie. Narysuj płaszczyznę (plan 1x1) i jeden jej bok zrób na dolnej rzędnej a przeciwległy na drugiej wyższej. Teraz łapiesz linię pochyłą, wciskasz shift i ciągniesz w bok. Dzięki temu tworzy ci się już część terenu i tak dalej. Tą metodą zrobiłem np. ten teren.

Urbanistyka3.jpg

Napisano

mozesz te spline polaczyc w editable splain atached i potem przypisz modyfikator crosssection i na koncu surface ... powinno CI sie to polaczyc ... ale lepiej bedzie na editpoly ... sprawdz sobie przycisk bridge w editable poly np zaznaczasz 2 bordery albo 2 edge i dajesz bridge to CI je polaczy nie musisz robic tak jak pisal Tores ze krawedzie ciagniesz z shiftem :)

 

Pozdro daj znac czy sie udalo !!...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.