Skocz do zawartości

Jak wymodelować wytłoczenie na blasze


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Walczę z pewnym modelem od jakiegoś czasu i próbowałem wymodelować takie coś:

 

wytoczenia.jpg

 

Zanim zdecydowałem się napisać tego posta, próbowałem ogarnąć sprawę narzędziem Cut, wycinając kształt w boxie, aby potem użyć na nim modyfikatora MeshSmooth. Jednak nie bardzo mi to wychodzi. Albo używam złego narzędzia (lub nie potrafię się nim obsłużyć) albo istnieją jakieś efektowniejsze metody na modelowanie takich wytłoczeń.

 

Siatka wygląda tak: (szkaradnie, starałem się aby były trójkąty)

siatkai.jpg

 

A render tak:

renderhv.jpg

 

Próbowałem zwalczyć jakoś te krzaki które tam powstają, ale nie wiem właśnie dlaczego. Vertexy sprawdziłem, nie ma takich które na siebie nachodzą, a mimo to coś tam przeszkadza.

 

Nakierujcie mnie na jakiś dobry sposób modelowania takich wytłoczeń, bo nie mam pomysłów. Dzięki z góry za jakąkolwiek pomoc.

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Meshsmooth nie lubi trojkątów, więc raczej staraj się ich nie tworzyć;) Narzędzi używasz dobrych, kwestia odpowiedniego ułożenia siatki. Podejrzyj jak to robią spece od samochodów, tutaj masz wytłoczenie w prostej powierzchni, więc dużo ułatwione zadanie.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności