Zernat Napisano 2 Maj 2011 Share Napisano 2 Maj 2011 Witam. Podejrzewam że się machnąłem w nazwie. Chodzi mi o bipedy te szkielety co są przygotowane do animowania w 3ds'ie 2011. Chciałbym się zapytać czy mogę, i jak mogę okleić je własnymi modelami. Czyli że robię model twarzy przyklejam go na czaszkę. Robię model stopy, uda, dołu nogi i przyklejam to na szkielet i gdy nim poruszam to te wszystkie pomniejsze modele też się poruszają przez co łatwo jest zaanimować postać. Jak mogę to zrobić ? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 4 Maj 2011 Share Napisano 4 Maj 2011 Zapoznać się z pojęciami rigging (rig - w tym przypadku system mechaniki służący do poruszania postacią, biped jest właśnie takim gotowym rigiem) oraz skinning (czyli to co nazwałeś "oklejaniem"). Oraz z modyfikatorem skin, który właśnie do tego służy. Skinning polega na ustawieniu wag vertexów dla poszczególnych kości, czyli inaczej mówiąc definiujesz, jak mocno dany vertex lub grupa vertexów modelu jest "przyklejony" do danej kości (lub kości w liczbie mnogiej). Przykład obrazujący wagowanie vertexów. http://www.creativeobserver.com/img/6127_3d-io_bonespro_4_for_3ds_max_screenshot_lg.jpg Może trafisz jakieś tutki, przynajmniej obrazujące jak to wygląda w praktyce: http://www.google.pl/search?hl=pl&biw=1280&bih=902&q=skinning+in+max&oq=skinning+in+max&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=21495l22151l0l6l6l0l4l4l0l101l101l0.1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się