Napisano 17 Maj 201113 l Witam, chcę przemieszczać szybko vertexy bez wydłużania edge`ów. W skrócie chce ustawić dobrze postać ale z tym wydłużaniem rąk i nóg troche lipnie to idzie. Czy jest na to sposób?
Napisano 18 Maj 201113 l Autor Chodzi o to aby można było manipulować postacią w tak prosty sposób jak szkieletem ( w maxie to się nazywa Biped) tylko bez budowy całego szkieletu chyba że ktoś zna sposób jak na gotową postać nałożyć szkielet
Napisano 18 Maj 201113 l Czyli chodzi o pozowanie, można to ominąć na kilka sposobów: -użycie w maxie opcji working pivot (czyli ustawiasz pivot np w łokciu) i zaznaczenia przy pomocy soft selection -upozowanie w zbrushu przy użyciu narzędzia transpose, mudbox ma też coś takiego -albo ustawienie bipeda jak sam napisałeś, ale bez dokładnego skinowania, w oparciu jedynie o envelopes Sposób jak na gotową postać nałożyć szkielet, zapoznaj się z modyfikatorem skin. EDIT - tu o tym pisałem już tak w dużym skrócie: http://max3d.pl/forum/showthread.php?p=1028688#post1028688