3d_operator Napisano 26 Maj 2011 Napisano 26 Maj 2011 Witam, Mam taki problem jak przeskaluję obiekt to w stosunku do nowego obiektu (tej samej wizualnie wielkości) ma inne wymiary. Jak temu przeciwdziałać? Pozdro
Tomala Napisano 26 Maj 2011 Napisano 26 Maj 2011 Skalujesz prymitywy? np box czy sphere? Skalowanie przy pomocy scale tool nie zmienia wartości fizycznych obiektu. Jak masz sphere o średnicy 1m to po przeskalowaniu ona nadal będzie miała fizycznie ten metr średnicy ale wizualnie będzie większa/mniejsza. Musisz po prostu jak działasz na prymitywach skalować za pomocą parametrów prymitywa. Jak obiekt ma być później exportowany, animowany symulowany itp to koniecznie użyj po takim ręcznym skalowaniu resetXform wtedy wszystkie parametry zostaną przeliczone dla nowych rozmiarów/proporcji modelu.
t0m3k Napisano 26 Maj 2011 Napisano 26 Maj 2011 jesli cos skalujesz to nie skaluj pivota tylko: - jesli to jest jeden z prymitywow to zrob tak jak napisal Tomala i zmien mu parametry - jesli jest to editable poly/mesh to przejdz do edycji, zaznacz wszystko i wtedy skaluj. jesli skalujesz pivota to mozesz pozniej miec problemy przy mapowaniu albo przy dodawaniu modyfikatorow, szczegolnie jesli obiekt byl rozciagniety na jednej z osi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się