Skocz do zawartości

powłoka metalowa - uwypuklanie Tutorial :]


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dobra zaczynamy poważniejszy temat :] Sprawa dotyczy tworzenia przedniej częsci mech\'a a mianowicie \"klaty\"

Ostatnio byłem na http://www.secondreality.ch/tutorials/materials/wornmetal/wornmetal.html gdzie jest włąsnie taki tutorian (EN) i mam pare pytan:

 

testrender02.jpg

 

tak wygląda ten pancerz. Tworze boxa i za pomocą Extrud\'e uzyskuje

 

part1ref.jpg

 

oczywiscie w trójwymiarze. Teraz chodzi o to ze trzeba jakos to tak uwypuklic nie ? uzywam bend ale daje słaby efekt. Czym to uwypuklic by uzyskac

 

screen00.jpg

 

taki efekt ?? druga sprawa to to ze mam 2 textury

 

yellowmat.jpg

 

greenmat.jpg

 

i dodatkowo jedną alpha

 

chipmask.jpg

 

jak teraz uzyskac cos takiego jak jest widoczne na pancerzu z góry ? tzn ze żółta farba przeswituje przez zieloną tak jak jest pokazane na texturze (alpha) gdzies to było bo robiłem kiedys ale niepamiętam pomózcie :]

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

sory cos mi sie pochrzaniło :] to niejest przedni pancerz tylko osłonka na kolana :] ale i tak prosze o pomoc (wiedzac jak to zrobic bede mógł zacząc robic pancerz)

 

 

buboutside.jpg

 

z góry dzieki :]

Napisano

NO TAK TYLKO TO SEI BRAŁO JAKOS ZE SIE brało materiał i sie mieszało te dwa tylk ojak to było ?

Napisano

aha dzieki, a co odnosnie tych krawędzi i wypuklania zrobic da sie to jakos bez ręcznej edycji wertexów ?? jakis modifi\'er ?

Napisano

zrobiłęs to na poczekaniu ?? naprawde extra robota :D powiedz mi czy ja mam zrobic za pomocą create line cos na wzór drugiego obrazka ?? bo pierwszy to zewnętrzny splajn tak ?

Napisano

zrobiłem tak jak mówisz łącznie z corner\'ami czyli :

tak wygląda siatka:

 

met1.jpg

 

potem daje surface i robie ustawienia

 

 

met2.jpg

 

met6.jpg

 

i znowu mam jakies bugi :] zawsze jak robie takie powierzchnie zawsze mam takie cos niby wygląda ok ale jest bug - daje bend\'a

 

met3.jpg

 

wygląda spoko w siatce a w rzeczywistosci powsataje zniekształcenie:

 

met4.jpg

 

met5.jpg

 

co robie źle ?? siatka jest odwzorowana na twoim zdjeciu. :] wytłumacz mi czemu tak sie dzieje i jak zapobiec

Napisano

zrobiłęm wreszcie render\'a - troche to trwało ale juz jest wygląda to tak :

 

met7.jpg

 

i odrazu rzuca sie w oczy to wgięcie na przodzie pancerza !! (pomocy !!) - juz pomijam kijowe oswietlenie i jakosc renderingu (zbyt ostre cienie) ale jestem początkującym uzytkownikiem final render stage\'a tak ze niesmiac sie !! :] czego Ty Alek uzywasz do renderingu ??[

Napisano

próbowałem ale niewiem od czego to jest :( tu jest to co udało mi sie zrobic moze zobaczysz gdzie jest błąd

 

scenka splajn - pancerz

 

z góry dzieki :]

wiem ze truje du.. ale naprawde mi zależy :(

 

słuchaj a moze to dlatego ze ja robiłęm to tak

 

zrobiłem z splajnów zarys pancerza tak jak mówiłes (czerowny) :

 

m1.JPG

potem za pomocą REFINE -> CONNECT łączyłem po koleji jak jest na rysunku z strzałkami czyli jedna przekątna i do niej reszta ?? to moze byc to ?? łącze splajny tak jak w helpie maxa było pokazane - niewiem czy to dobrze ?

 

m2.JPG

 

 

 

powiedz mi co to znaczy i jak to mam zrobic \"Wszystkie wierzcholki, oprocz tych, ktore naleza do splajnu zewnetrznego conwertujemy na Corner\" czyli jak sie convertuje na corner ? pierwsze słysze o takim czyms

 

[Wyedytowany dnia 24-6-04 > hindus]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności