Guest hindus Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 Dobra zaczynamy poważniejszy temat :] Sprawa dotyczy tworzenia przedniej częsci mech\'a a mianowicie \"klaty\" Ostatnio byłem na http://www.secondreality.ch/tutorials/materials/wornmetal/wornmetal.html gdzie jest włąsnie taki tutorian (EN) i mam pare pytan: tak wygląda ten pancerz. Tworze boxa i za pomocą Extrud\'e uzyskuje oczywiscie w trójwymiarze. Teraz chodzi o to ze trzeba jakos to tak uwypuklic nie ? uzywam bend ale daje słaby efekt. Czym to uwypuklic by uzyskac taki efekt ?? druga sprawa to to ze mam 2 textury i dodatkowo jedną alpha jak teraz uzyskac cos takiego jak jest widoczne na pancerzu z góry ? tzn ze żółta farba przeswituje przez zieloną tak jak jest pokazane na texturze (alpha) gdzies to było bo robiłem kiedys ale niepamiętam pomózcie :] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hindus Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 sory cos mi sie pochrzaniło :] to niejest przedni pancerz tylko osłonka na kolana :] ale i tak prosze o pomoc (wiedzac jak to zrobic bede mógł zacząc robic pancerz) z góry dzieki :] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chalek Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 Jeśli chodzi o prześwitywanie, to po prostu jest to mieszanie materiałow, a to co nazwałeś alpha to jest maska. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hindus Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 NO TAK TYLKO TO SEI BRAŁO JAKOS ZE SIE brało materiał i sie mieszało te dwa tylk ojak to było ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kozioo Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 mapa typu \"mix\" w slocie diffuse. W mixie wstawiasz te 2 bitmapy a jako maske ten plik czarno-bialy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hindus Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 aha dzieki, a co odnosnie tych krawędzi i wypuklania zrobic da sie to jakos bez ręcznej edycji wertexów ?? jakis modifi\'er ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chalek Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 Ja bym to raczej modelowal \"recznie\". Link to comment Share on other sites More sharing options...
kozioo Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 Od biedy możesz sie bawić w volselect i kilka bendów, ale duuużo wygodniej jest to zrobić na poziomie siatki lowpoly. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chalek Posted June 23, 2004 Share Posted June 23, 2004 Aleksander : swietny tutek! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hindus Posted June 24, 2004 Share Posted June 24, 2004 zrobiłęs to na poczekaniu ?? naprawde extra robota :D powiedz mi czy ja mam zrobic za pomocą create line cos na wzór drugiego obrazka ?? bo pierwszy to zewnętrzny splajn tak ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hindus Posted June 24, 2004 Share Posted June 24, 2004 zrobiłem tak jak mówisz łącznie z corner\'ami czyli : tak wygląda siatka: potem daje surface i robie ustawienia i znowu mam jakies bugi :] zawsze jak robie takie powierzchnie zawsze mam takie cos niby wygląda ok ale jest bug - daje bend\'a wygląda spoko w siatce a w rzeczywistosci powsataje zniekształcenie: co robie źle ?? siatka jest odwzorowana na twoim zdjeciu. :] wytłumacz mi czemu tak sie dzieje i jak zapobiec Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hindus Posted June 24, 2004 Share Posted June 24, 2004 zrobiłęm wreszcie render\'a - troche to trwało ale juz jest wygląda to tak : i odrazu rzuca sie w oczy to wgięcie na przodzie pancerza !! (pomocy !!) - juz pomijam kijowe oswietlenie i jakosc renderingu (zbyt ostre cienie) ale jestem początkującym uzytkownikiem final render stage\'a tak ze niesmiac sie !! :] czego Ty Alek uzywasz do renderingu ??[ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hindus Posted June 24, 2004 Share Posted June 24, 2004 próbowałem ale niewiem od czego to jest :( tu jest to co udało mi sie zrobic moze zobaczysz gdzie jest błąd scenka splajn - pancerz z góry dzieki :] wiem ze truje du.. ale naprawde mi zależy :( słuchaj a moze to dlatego ze ja robiłęm to tak zrobiłem z splajnów zarys pancerza tak jak mówiłes (czerowny) : potem za pomocą REFINE -> CONNECT łączyłem po koleji jak jest na rysunku z strzałkami czyli jedna przekątna i do niej reszta ?? to moze byc to ?? łącze splajny tak jak w helpie maxa było pokazane - niewiem czy to dobrze ? powiedz mi co to znaczy i jak to mam zrobic \"Wszystkie wierzcholki, oprocz tych, ktore naleza do splajnu zewnetrznego conwertujemy na Corner\" czyli jak sie convertuje na corner ? pierwsze słysze o takim czyms [Wyedytowany dnia 24-6-04 > hindus] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now