Napisano 23 Czerwiec 200420 l Dobra zaczynamy poważniejszy temat :] Sprawa dotyczy tworzenia przedniej częsci mech\'a a mianowicie \"klaty\" Ostatnio byłem na http://www.secondreality.ch/tutorials/materials/wornmetal/wornmetal.html gdzie jest włąsnie taki tutorian (EN) i mam pare pytan: tak wygląda ten pancerz. Tworze boxa i za pomocą Extrud\'e uzyskuje oczywiscie w trójwymiarze. Teraz chodzi o to ze trzeba jakos to tak uwypuklic nie ? uzywam bend ale daje słaby efekt. Czym to uwypuklic by uzyskac taki efekt ?? druga sprawa to to ze mam 2 textury i dodatkowo jedną alpha jak teraz uzyskac cos takiego jak jest widoczne na pancerzu z góry ? tzn ze żółta farba przeswituje przez zieloną tak jak jest pokazane na texturze (alpha) gdzies to było bo robiłem kiedys ale niepamiętam pomózcie :]
Napisano 23 Czerwiec 200420 l sory cos mi sie pochrzaniło :] to niejest przedni pancerz tylko osłonka na kolana :] ale i tak prosze o pomoc (wiedzac jak to zrobic bede mógł zacząc robic pancerz) z góry dzieki :]
Napisano 23 Czerwiec 200420 l Jeśli chodzi o prześwitywanie, to po prostu jest to mieszanie materiałow, a to co nazwałeś alpha to jest maska.
Napisano 23 Czerwiec 200420 l NO TAK TYLKO TO SEI BRAŁO JAKOS ZE SIE brało materiał i sie mieszało te dwa tylk ojak to było ?
Napisano 23 Czerwiec 200420 l mapa typu \"mix\" w slocie diffuse. W mixie wstawiasz te 2 bitmapy a jako maske ten plik czarno-bialy.
Napisano 23 Czerwiec 200420 l aha dzieki, a co odnosnie tych krawędzi i wypuklania zrobic da sie to jakos bez ręcznej edycji wertexów ?? jakis modifi\'er ?
Napisano 23 Czerwiec 200420 l Od biedy możesz sie bawić w volselect i kilka bendów, ale duuużo wygodniej jest to zrobić na poziomie siatki lowpoly.
Napisano 24 Czerwiec 200420 l zrobiłęs to na poczekaniu ?? naprawde extra robota :D powiedz mi czy ja mam zrobic za pomocą create line cos na wzór drugiego obrazka ?? bo pierwszy to zewnętrzny splajn tak ?
Napisano 24 Czerwiec 200420 l zrobiłem tak jak mówisz łącznie z corner\'ami czyli : tak wygląda siatka: potem daje surface i robie ustawienia i znowu mam jakies bugi :] zawsze jak robie takie powierzchnie zawsze mam takie cos niby wygląda ok ale jest bug - daje bend\'a wygląda spoko w siatce a w rzeczywistosci powsataje zniekształcenie: co robie źle ?? siatka jest odwzorowana na twoim zdjeciu. :] wytłumacz mi czemu tak sie dzieje i jak zapobiec
Napisano 24 Czerwiec 200420 l zrobiłęm wreszcie render\'a - troche to trwało ale juz jest wygląda to tak : i odrazu rzuca sie w oczy to wgięcie na przodzie pancerza !! (pomocy !!) - juz pomijam kijowe oswietlenie i jakosc renderingu (zbyt ostre cienie) ale jestem początkującym uzytkownikiem final render stage\'a tak ze niesmiac sie !! :] czego Ty Alek uzywasz do renderingu ??[
Napisano 24 Czerwiec 200420 l próbowałem ale niewiem od czego to jest :( tu jest to co udało mi sie zrobic moze zobaczysz gdzie jest błąd scenka splajn - pancerz z góry dzieki :] wiem ze truje du.. ale naprawde mi zależy :( słuchaj a moze to dlatego ze ja robiłęm to tak zrobiłem z splajnów zarys pancerza tak jak mówiłes (czerowny) : potem za pomocą REFINE -> CONNECT łączyłem po koleji jak jest na rysunku z strzałkami czyli jedna przekątna i do niej reszta ?? to moze byc to ?? łącze splajny tak jak w helpie maxa było pokazane - niewiem czy to dobrze ? powiedz mi co to znaczy i jak to mam zrobic \"Wszystkie wierzcholki, oprocz tych, ktore naleza do splajnu zewnetrznego conwertujemy na Corner\" czyli jak sie convertuje na corner ? pierwsze słysze o takim czyms [Wyedytowany dnia 24-6-04 > hindus]
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto