Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Dobra zaczynamy poważniejszy temat :] Sprawa dotyczy tworzenia przedniej częsci mech\'a a mianowicie \"klaty\"

Ostatnio byłem na http://www.secondreality.ch/tutorials/materials/wornmetal/wornmetal.html gdzie jest włąsnie taki tutorian (EN) i mam pare pytan:

 

testrender02.jpg

 

tak wygląda ten pancerz. Tworze boxa i za pomocą Extrud\'e uzyskuje

 

part1ref.jpg

 

oczywiscie w trójwymiarze. Teraz chodzi o to ze trzeba jakos to tak uwypuklic nie ? uzywam bend ale daje słaby efekt. Czym to uwypuklic by uzyskac

 

screen00.jpg

 

taki efekt ?? druga sprawa to to ze mam 2 textury

 

yellowmat.jpg

 

greenmat.jpg

 

i dodatkowo jedną alpha

 

chipmask.jpg

 

jak teraz uzyskac cos takiego jak jest widoczne na pancerzu z góry ? tzn ze żółta farba przeswituje przez zieloną tak jak jest pokazane na texturze (alpha) gdzies to było bo robiłem kiedys ale niepamiętam pomózcie :]

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

sory cos mi sie pochrzaniło :] to niejest przedni pancerz tylko osłonka na kolana :] ale i tak prosze o pomoc (wiedzac jak to zrobic bede mógł zacząc robic pancerz)

 

 

buboutside.jpg

 

z góry dzieki :]

Napisano

Jeśli chodzi o prześwitywanie, to po prostu jest to mieszanie materiałow, a to co nazwałeś alpha to jest maska.

Napisano

NO TAK TYLKO TO SEI BRAŁO JAKOS ZE SIE brało materiał i sie mieszało te dwa tylk ojak to było ?

Napisano

mapa typu \"mix\" w slocie diffuse. W mixie wstawiasz te 2 bitmapy a jako maske ten plik czarno-bialy.

Napisano

aha dzieki, a co odnosnie tych krawędzi i wypuklania zrobic da sie to jakos bez ręcznej edycji wertexów ?? jakis modifi\'er ?

Napisano

Od biedy możesz sie bawić w volselect i kilka bendów, ale duuużo wygodniej jest to zrobić na poziomie siatki lowpoly.

Napisano

zrobiłęs to na poczekaniu ?? naprawde extra robota :D powiedz mi czy ja mam zrobic za pomocą create line cos na wzór drugiego obrazka ?? bo pierwszy to zewnętrzny splajn tak ?

Napisano

zrobiłem tak jak mówisz łącznie z corner\'ami czyli :

tak wygląda siatka:

 

met1.jpg

 

potem daje surface i robie ustawienia

 

 

met2.jpg

 

met6.jpg

 

i znowu mam jakies bugi :] zawsze jak robie takie powierzchnie zawsze mam takie cos niby wygląda ok ale jest bug - daje bend\'a

 

met3.jpg

 

wygląda spoko w siatce a w rzeczywistosci powsataje zniekształcenie:

 

met4.jpg

 

met5.jpg

 

co robie źle ?? siatka jest odwzorowana na twoim zdjeciu. :] wytłumacz mi czemu tak sie dzieje i jak zapobiec

Napisano

zrobiłęm wreszcie render\'a - troche to trwało ale juz jest wygląda to tak :

 

met7.jpg

 

i odrazu rzuca sie w oczy to wgięcie na przodzie pancerza !! (pomocy !!) - juz pomijam kijowe oswietlenie i jakosc renderingu (zbyt ostre cienie) ale jestem początkującym uzytkownikiem final render stage\'a tak ze niesmiac sie !! :] czego Ty Alek uzywasz do renderingu ??[

Napisano

próbowałem ale niewiem od czego to jest :( tu jest to co udało mi sie zrobic moze zobaczysz gdzie jest błąd

 

scenka splajn - pancerz

 

z góry dzieki :]

wiem ze truje du.. ale naprawde mi zależy :(

 

słuchaj a moze to dlatego ze ja robiłęm to tak

 

zrobiłem z splajnów zarys pancerza tak jak mówiłes (czerowny) :

 

m1.JPG

potem za pomocą REFINE -> CONNECT łączyłem po koleji jak jest na rysunku z strzałkami czyli jedna przekątna i do niej reszta ?? to moze byc to ?? łącze splajny tak jak w helpie maxa było pokazane - niewiem czy to dobrze ?

 

m2.JPG

 

 

 

powiedz mi co to znaczy i jak to mam zrobic \"Wszystkie wierzcholki, oprocz tych, ktore naleza do splajnu zewnetrznego conwertujemy na Corner\" czyli jak sie convertuje na corner ? pierwsze słysze o takim czyms

 

[Wyedytowany dnia 24-6-04 > hindus]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności