Napisano 7 Czerwiec 201113 l Witam mam juz render zrobiony i chcialbym teraz na niego nadac jakies odbicia ( reflekty ) da sie tak zrobic zeby wyrenderowac tylko i wylacznie odbicia a wszystko inne pozostalo by nie widoczne ? chodzi mi tutaj oto aby skrocic czas rendering o sporą jego część
Napisano 7 Czerwiec 201113 l Autor w vray'u , mentalu rowniez Edytowane 7 Czerwiec 201113 l przez dizek
Napisano 7 Czerwiec 201113 l Autor jako pass ?? to jak bedzie wygladal render ?? render bedzie trwal krocej niz , bez render elements?
Napisano 7 Czerwiec 201113 l Autor to kiepsko , bo ja myslalem ze da sie tak ... wyrenderować zeby tylko i wylacznie byly widoczne reflekty , potem to jakos w photoshopie poskleac i by ladnie wyszlo ... , bo z takimi materiałami to mi sie strasznie dlugo renderuje ... ;/ , a teraz nie mam jak sprawdzic bo jestem na praktykach
Napisano 7 Czerwiec 201113 l da sie. Render elements to żart. Niestety jako że pracujesz w maxie, to poza plugginami, nie masz mozliwości wyrenderowania passów z jednej sceny. Render Elements to nie passy!!! Otwierasz tą sama scene tylko elementowi który ma byc odbijającym nadajesz nowy material, który tylko ma działający reflect. Diffuse, spec, refract dajesz na zero. Nastepnie odbijane obiekty dostaja w camera matte shadow a reflect swój stary. W ten sposób będa widziane w odbiciach ale nie przez kamerę. Poza tym będzie wycięcie w alphe aby to ładnie skomponować. Troche to skróciłem myślowo ale powinno działać.
Napisano 7 Czerwiec 201113 l Autor no raczej nie zrozumialem ... ;d ;d http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=47536 tutaj takie cos jest o renderze warstwowym , da sie tak zrobic dla reflektow? ja chce poprostu nie tracic tyle czasu na rendering calosciowy ... bo ja to mam wszystko na jednym obiekcie , i to sie tak dlugo robi , a reflekty najdluzej liczy ..
Napisano 7 Czerwiec 201113 l W Object Properties ( prawy klawisz ) masz opcję Visible to Camera. Odznacz jeśli chcesz by obiekty były niewidoczne dla kamery, a mimo to żeby pojawiały się w odbiciach i rzucały cienie. Tak jak napisał Gordy, nadajesz obiektowi tylko ten kanał, który chcesz uzyskać. RK
Napisano 9 Czerwiec 201113 l Autor hah :p nie oto chodzi wyobraz sobie kwadrat i na nim sa odbicie no takie ladnie jakis paseczek i ja chce zeby tylko i wylacznie te odbicia byly wydocznie na tym kwadracie nic poza tym , abym potem mogl sobie wyrenderowac bez tych odbic i nalozyc 2 te warstwy na siebie w photoshopie ; )
Napisano 9 Czerwiec 201113 l No to renderujesz ten kwadrat jako jedyny widoczny dla kamery i dodatkowo dodajesz jeszcze z render elements Reflection. Jeżeli dajmy na to masz tylko jeden obiekt i jedyne co chcesz by Ci wypluł render to odbicie to w maxie się nie da bez kombinowania.
Napisano 9 Czerwiec 201113 l ostatnio miałem taki problem tyle, ze w blenderze. jest to dość zawiłe. najlepiej wyrenderować za pierwszym razem z odbiciami i bez i zastosować maskę usuwająca elementy wspólne - pozostaną Ci tylko elementy właściwe dla odbicia.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto