Skocz do zawartości

Jak wyrenderowac same odbicia


dizek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam juz render zrobiony i chcialbym teraz na niego nadac jakies odbicia ( reflekty ) da sie tak zrobic zeby wyrenderowac tylko i wylacznie odbicia a wszystko inne pozostalo by nie widoczne ? chodzi mi tutaj oto aby skrocic czas rendering o sporą jego część

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

to kiepsko , bo ja myslalem ze da sie tak ... wyrenderować zeby tylko i wylacznie byly widoczne reflekty , potem to jakos w photoshopie poskleac i by ladnie wyszlo ... , bo z takimi materiałami to mi sie strasznie dlugo renderuje ... ;/ , a teraz nie mam jak sprawdzic bo jestem na praktykach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da sie. Render elements to żart.

Niestety jako że pracujesz w maxie, to poza plugginami, nie masz mozliwości wyrenderowania passów z jednej sceny. Render Elements to nie passy!!!

 

Otwierasz tą sama scene tylko elementowi który ma byc odbijającym nadajesz nowy material, który tylko ma działający reflect. Diffuse, spec, refract dajesz na zero.

Nastepnie odbijane obiekty dostaja w camera matte shadow a reflect swój stary. W ten sposób będa widziane w odbiciach ale nie przez kamerę. Poza tym będzie wycięcie w alphe aby to ładnie skomponować.

 

Troche to skróciłem myślowo ale powinno działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no raczej nie zrozumialem ... ;d ;d

 

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=47536

 

tutaj takie cos jest o renderze warstwowym , da sie tak zrobic dla reflektow?

 

ja chce poprostu nie tracic tyle czasu na rendering calosciowy ...

 

bo ja to mam wszystko na jednym obiekcie , i to sie tak dlugo robi , a reflekty

 

najdluzej liczy ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Object Properties ( prawy klawisz ) masz opcję Visible to Camera. Odznacz jeśli chcesz by obiekty były niewidoczne dla kamery, a mimo to żeby pojawiały się w odbiciach i rzucały cienie.

Tak jak napisał Gordy, nadajesz obiektowi tylko ten kanał, który chcesz uzyskać.

RK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hah :p nie oto chodzi

 

wyobraz sobie kwadrat i na nim sa odbicie no takie ladnie jakis paseczek i ja chce zeby tylko i wylacznie te odbicia byly wydocznie na tym kwadracie nic poza tym , abym potem mogl sobie wyrenderowac bez tych odbic i nalozyc 2 te warstwy na siebie w photoshopie ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to renderujesz ten kwadrat jako jedyny widoczny dla kamery i dodatkowo dodajesz jeszcze z render elements Reflection.

Jeżeli dajmy na to masz tylko jeden obiekt i jedyne co chcesz by Ci wypluł render to odbicie to w maxie się nie da bez kombinowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio miałem taki problem tyle, ze w blenderze. jest to dość zawiłe. najlepiej wyrenderować za pierwszym razem z odbiciami i bez i zastosować maskę usuwająca elementy wspólne - pozostaną Ci tylko elementy właściwe dla odbicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności