dizek Napisano 7 Czerwiec 2011 Napisano 7 Czerwiec 2011 Witam mam juz render zrobiony i chcialbym teraz na niego nadac jakies odbicia ( reflekty ) da sie tak zrobic zeby wyrenderowac tylko i wylacznie odbicia a wszystko inne pozostalo by nie widoczne ? chodzi mi tutaj oto aby skrocic czas rendering o sporą jego część
cucsoniuss Napisano 7 Czerwiec 2011 Napisano 7 Czerwiec 2011 można wiedzieć w czym renderujesz. To dość istotne
dizek Napisano 7 Czerwiec 2011 Autor Napisano 7 Czerwiec 2011 (edytowane) w vray'u , mentalu rowniez Edytowane 7 Czerwiec 2011 przez dizek
mkeruj Napisano 7 Czerwiec 2011 Napisano 7 Czerwiec 2011 W vrayu w Render Elements wybierz Vray Reflection.
mkeruj Napisano 7 Czerwiec 2011 Napisano 7 Czerwiec 2011 RGB się wyrenderuje normalnie, reflekty jako pass.
dizek Napisano 7 Czerwiec 2011 Autor Napisano 7 Czerwiec 2011 jako pass ?? to jak bedzie wygladal render ?? render bedzie trwal krocej niz , bez render elements?
dizek Napisano 7 Czerwiec 2011 Autor Napisano 7 Czerwiec 2011 to kiepsko , bo ja myslalem ze da sie tak ... wyrenderować zeby tylko i wylacznie byly widoczne reflekty , potem to jakos w photoshopie poskleac i by ladnie wyszlo ... , bo z takimi materiałami to mi sie strasznie dlugo renderuje ... ;/ , a teraz nie mam jak sprawdzic bo jestem na praktykach
Gordy Napisano 7 Czerwiec 2011 Napisano 7 Czerwiec 2011 da sie. Render elements to żart. Niestety jako że pracujesz w maxie, to poza plugginami, nie masz mozliwości wyrenderowania passów z jednej sceny. Render Elements to nie passy!!! Otwierasz tą sama scene tylko elementowi który ma byc odbijającym nadajesz nowy material, który tylko ma działający reflect. Diffuse, spec, refract dajesz na zero. Nastepnie odbijane obiekty dostaja w camera matte shadow a reflect swój stary. W ten sposób będa widziane w odbiciach ale nie przez kamerę. Poza tym będzie wycięcie w alphe aby to ładnie skomponować. Troche to skróciłem myślowo ale powinno działać.
dizek Napisano 7 Czerwiec 2011 Autor Napisano 7 Czerwiec 2011 no raczej nie zrozumialem ... ;d ;d http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=47536 tutaj takie cos jest o renderze warstwowym , da sie tak zrobic dla reflektow? ja chce poprostu nie tracic tyle czasu na rendering calosciowy ... bo ja to mam wszystko na jednym obiekcie , i to sie tak dlugo robi , a reflekty najdluzej liczy ..
La R Napisano 7 Czerwiec 2011 Napisano 7 Czerwiec 2011 W Object Properties ( prawy klawisz ) masz opcję Visible to Camera. Odznacz jeśli chcesz by obiekty były niewidoczne dla kamery, a mimo to żeby pojawiały się w odbiciach i rzucały cienie. Tak jak napisał Gordy, nadajesz obiektowi tylko ten kanał, który chcesz uzyskać. RK
dizek Napisano 9 Czerwiec 2011 Autor Napisano 9 Czerwiec 2011 hah :p nie oto chodzi wyobraz sobie kwadrat i na nim sa odbicie no takie ladnie jakis paseczek i ja chce zeby tylko i wylacznie te odbicia byly wydocznie na tym kwadracie nic poza tym , abym potem mogl sobie wyrenderowac bez tych odbic i nalozyc 2 te warstwy na siebie w photoshopie ; )
La R Napisano 9 Czerwiec 2011 Napisano 9 Czerwiec 2011 No to renderujesz ten kwadrat jako jedyny widoczny dla kamery i dodatkowo dodajesz jeszcze z render elements Reflection. Jeżeli dajmy na to masz tylko jeden obiekt i jedyne co chcesz by Ci wypluł render to odbicie to w maxie się nie da bez kombinowania.
olaf Napisano 9 Czerwiec 2011 Napisano 9 Czerwiec 2011 ostatnio miałem taki problem tyle, ze w blenderze. jest to dość zawiłe. najlepiej wyrenderować za pierwszym razem z odbiciami i bez i zastosować maskę usuwająca elementy wspólne - pozostaną Ci tylko elementy właściwe dla odbicia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się