Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Chcialby zrigowac palik(cylinder) tak by zachowywal sie jak sprzezyna. bym mogl za animowac automacycznie a nie recznie. Pamietacie moze takie pilkarzyki na sprezynie?? Dokladnie o taki efekt mi chodzi:P.

Soft Maya

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Chodzi o samo spręż/rozpręż? Może muscle, a jeśli nie to expression, który połączy ScaleX tej sprężyny albo kości do której jest przypięta, do odległości pomiędzy "zaczepami".

Napisano

ciekawe zadanie ..... już sprawdzam :)

 

ok tak powinno zadziałać:

1. Z krzywej robisz spirale np rozstawiają circle, przecinając je i łącząc w jedną krzywą, albo piszesz sobie skrypt który rozrysuje CI taką spirale :)

 

2. Podpinasz no niej Nonlinear Ceformation > bend

 

3. Extrudujesz po tej spirali bardzo małego circla który zrobi Ci grubość.

 

Teraz przy napięciu sprężyny deformerem będą się robić prześwity w sprężynie, a proces animacji dynamiki jest bardzo prosty ;)

Do tego Benda przypnij też pachołka ale dopilnuj zakresu oddziaływania HighBound aby go tylko odchylał od pionu a nie deformował.

Edytowane przez asblaze

Napisano
  • Autor

ok zle troche problem opisalem:P. Bend po czesci rozwiazuje problem. Ale o co mi chodzi to nie o sprezyne tylko o ruch sprezyno podobny:P.

 

Moze tak:P: chcialbym naciagnac tylko pilkarzyka a ruch ktory dzieje sie potem (ruch wachadlowy i jego wyciszanie sie) zeby bylo automatyczne.

 

Jak znacie 3ds max to takim odpowiednikiem byl kontroler Spring.

Mam nadzieje ze to rozjasnilo sprawe.

 

Takze jak juz pisalem Bend rozwiazuje sprawe bo dostaje deformacja jaki bym chcial tylko ze nie chce tego animowac recznie.

Napisano

no to chyba użyłbym włosa z odpowiednia sprężystością jako spine ik... chociaż nie ... nadal użyłbym benda :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności