guru Napisano 8 Czerwiec 2011 Napisano 8 Czerwiec 2011 Chcialby zrigowac palik(cylinder) tak by zachowywal sie jak sprzezyna. bym mogl za animowac automacycznie a nie recznie. Pamietacie moze takie pilkarzyki na sprezynie?? Dokladnie o taki efekt mi chodzi:P. Soft Maya
Sayja Napisano 8 Czerwiec 2011 Napisano 8 Czerwiec 2011 Chodzi o samo spręż/rozpręż? Może muscle, a jeśli nie to expression, który połączy ScaleX tej sprężyny albo kości do której jest przypięta, do odległości pomiędzy "zaczepami".
asblaze Napisano 8 Czerwiec 2011 Napisano 8 Czerwiec 2011 (edytowane) ciekawe zadanie ..... już sprawdzam :) ok tak powinno zadziałać: 1. Z krzywej robisz spirale np rozstawiają circle, przecinając je i łącząc w jedną krzywą, albo piszesz sobie skrypt który rozrysuje CI taką spirale :) 2. Podpinasz no niej Nonlinear Ceformation > bend 3. Extrudujesz po tej spirali bardzo małego circla który zrobi Ci grubość. Teraz przy napięciu sprężyny deformerem będą się robić prześwity w sprężynie, a proces animacji dynamiki jest bardzo prosty ;) Do tego Benda przypnij też pachołka ale dopilnuj zakresu oddziaływania HighBound aby go tylko odchylał od pionu a nie deformował. Edytowane 8 Czerwiec 2011 przez asblaze
guru Napisano 8 Czerwiec 2011 Autor Napisano 8 Czerwiec 2011 ok zle troche problem opisalem:P. Bend po czesci rozwiazuje problem. Ale o co mi chodzi to nie o sprezyne tylko o ruch sprezyno podobny:P. Moze tak:P: chcialbym naciagnac tylko pilkarzyka a ruch ktory dzieje sie potem (ruch wachadlowy i jego wyciszanie sie) zeby bylo automatyczne. Jak znacie 3ds max to takim odpowiednikiem byl kontroler Spring. Mam nadzieje ze to rozjasnilo sprawe. Takze jak juz pisalem Bend rozwiazuje sprawe bo dostaje deformacja jaki bym chcial tylko ze nie chce tego animowac recznie.
asblaze Napisano 9 Czerwiec 2011 Napisano 9 Czerwiec 2011 no to chyba użyłbym włosa z odpowiednia sprężystością jako spine ik... chociaż nie ... nadal użyłbym benda :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się