Jump to content

Sayja

Members
  • Content Count

    259
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

195 Excellent

About Sayja

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ta tekstura to nie jest przecież poprawny displacement, stąd błąd.
  2. A spoko, miło. Dzięki wielkie.
  3. Dzięki wielkie, cierpliwości. Mam minimalne. Obecnie staram się (dosłownie) stworzyć krótkie i jasne konspekty całej historii.
  4. Na ten moment nie. Jeszcze nie uderzałem do wydawnictw. Ale przymiarki są, zdecydowanie za dużo ludzi o to pyta.
  5. To co udało się zmontować na boku w 2019 do tej pory. Dla zainteresowanych przypomnienie. Komiks "Kręgi Magii" można zobaczyć pod adresem https://kamilmurzynarts.pl/kregi-magii-cienie-na-niebie-scroll-pl/ tymczasem ruszamy z rysowaniem części drugiej.
  6. Jeśli chodzi o narracyjne zgranie postaci - użyłbym koloru. Pomarańczowe akcenty na postaci uwidoczniłyby ją i połączyły ze smokiem. Uważaj też na niezręczne zbieżności kształtów jak np. dłoń z krawędzią chmury. Ale moim zdaniem największym mankamentem jest po prostu smok, który wydaje się bardzo nie pasować i możliwe, że jest to spowodowane faktem, że wyrenderowany był w złym obiektywie i nie klei się pod kątem perspektywy z chmurami, z budynkiem i postacią. Nie jest jasne czy stoi na wprost, czy trochę w głębi (ale nie jest to problem z perspektywą powietrzną, której bym nie wrzucał żeby nie psuć kontrastów). Jest bardzo skadrowanym a przy tym masywnym kształtem. Brakuje mu nieco życia, ekspresji - wygląda ciut jak posąg.
  7. Kojarzycie, czy na facebooku istnieje grupa, która w jakimś stopniu zrzesza byłych i obecnych userów max3d?
  8. Dzięki natas! Dorzucam jeszcze ostatnie prace z 2018. Wyre - kwestia wprawy, nie sugeruj się internetem.
  9. Powiem, że też nie rozumiem wyboru tematu. To sporo roboty dla dowcipu, który rozumie się tylko w Polsce :) powodzenia.
  10. Pod koniec września udało mi się wreszcie opublikować swój pierwszy komiks (mający 3+ panele) w internecie. Chociaż prace skończyły się w maju, to całość potrzebowała chwili oddechu i dystansu. W tym czasie ten sam projekt skończył w pierwszej dziesiątce konkursu na tegorocznym MFKiG w towarzystwie prac znanych i doświadczonych autorów. Pierwsze strony poniżej, a całość dostępna do przeczytania na kamilmurzynarts.pl/kregi-magii-cienie-na-niebie-scroll-pl/
  11. hmm, nacisnęłaś '3' (smooth preview) na klawiaturze? 1, 2, 3 - to shortcuty do podglądu smoothów. Zaznaczenie obiektu i wciśnięcie '1' pewnie pomoże (albo już pomogło). Ta opcja bez shortcuta znajduje się w shape obiektu, w zakładce smooth mesh. Trzeba mieć na uwadze, że to tylko preview.
  12. Rysowanie w natłoku spraw straciło tempo, ale udało się coś kolorowego zrobić w ostatnim czasie.
  13. Nieco to ciągle zbyt chaotyczne nawet na szkice. Brakuje trochę wyraźniejszych kontrastów i krawędzi, a dużo jest naprawdę noisowego brushworka. Spróbuj siadać do codzinnych rozgrzewek z czymś już tam zasetupowanym w głowie, żeby nie szukać kompozycji i tematu w trakcie.
  14. Sayja

    Co czytacie?

    Jakichś zmian w stylu nie dostrzegłem. Co do narracji to myślałem, że to właśnie wszyscy w Wiedźminie lubią :) Każda część jest bardzo inna, a wydarzenia opisywane są zawsze z ciekawego punktu widzenia.
  15. Myślę, że każdy tu mówi o innej wizji TD. Zgodzę się z Marvinem - artystyczne aspekty, development tooli jest bardzo interesujący, ale tylko na poziomie prowizorki i prototypu. Wdrażanie tego na produkcje i "czyszczenie" to już (dla mnie) żmudny nudny task. ~Hris - myślę, że to zbyt dalekie porównanie. Z softami jest trochę tak, że każdy następny wchodzi szybciej, a ostatecznie uczymy się interfejsu a nie narzędzia. Btw. trochę długa ta lista, myślę, że spokojnie można kilka punktów pominąć :) Piszę z perspektywy kogoś kto kiedyś z programowania (webowego, okres przedandroidowy) przesiadł się do artu. Mam ciągłe wrażenie, że organiczność problemów artystycznych wymaga dużo większego trudu i nakładu pracy. Programowanie zawsze sprowadzało się dla mnie do problemów logicznych, a te jak wiemy, łatwiej jednoznacznie zidentyfikować i naprawić. Ale przez ten wątek zwróciłem też uwagę na tą subtelną różnicę iż doświadczenie artystyczne gdzieś tam na końcu learning curve się wypłaszcza, a technologie idą sobie do przodu. I tak po 10-letnim urlopie artysta będzie w domu, a programista nie będzie wiedział od czego zacząć.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy