Skocz do zawartości

O co chodzi z rats nest?


Tomala

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Podczas eksportu modeli do obj(gwobjexporter) wyskakuje mi komunikat: rats nest in model ...

Sprawdzałem model pod kątem podwójnych vertexów i innych cudów i niby wszystko jest ok ale ponieważ model ma iść do engine'u musi być nieskazitelny.

Czy ktokolwiek wie o co chodzi z tym rats nest? Za wszelkie rady będę bardzo wdzięczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=812767

 

"rats nest ins 2 parts" means:

your topology is not ok for this model, like 3 faces toucing one edge, or 2 faces (one flipped) touching one edge

if there are rats nests in the mesh, the exporter adds some vertices to correct this problem

same does "convert to poly":

- show statistics in viewport

- convert to poly

- if the vertex/face number is changing, you have a "problem"

 

a way to find the problem:

- delete a part of your model, export

- repeat this until you get no warning

- then you know the problem was in the last deleted part

 

 

backup you orig max-scene first !!

guruware

 

Rozumiem, że modyfikator STL Check i tym podobne cuda już testowałeś. :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Stl check zawsze stosuję zanim model gdziekolwiek poleci. Dodatkowo w xnview jest kilka trybów wyświetlania które pokazują problemy, niestety niezbyt skutecznie.

Najlepszy sposób znalazłem na gameartisans, u mnie podziałało:

"- Put an STL-Check modifier on

- Set Errors to 'Multiple Edge'

- Set Selections to 'Select Edges'. Not Faces which is the default

- Uncheck 'Change Mat-ID' (just so you don't mess up your IDs)

- Check 'Check', and go examine the edge that it highlights"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności