Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej,

Podczas eksportu modeli do obj(gwobjexporter) wyskakuje mi komunikat: rats nest in model ...

Sprawdzałem model pod kątem podwójnych vertexów i innych cudów i niby wszystko jest ok ale ponieważ model ma iść do engine'u musi być nieskazitelny.

Czy ktokolwiek wie o co chodzi z tym rats nest? Za wszelkie rady będę bardzo wdzięczny :)

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=812767

 

"rats nest ins 2 parts" means:

your topology is not ok for this model, like 3 faces toucing one edge, or 2 faces (one flipped) touching one edge

if there are rats nests in the mesh, the exporter adds some vertices to correct this problem

same does "convert to poly":

- show statistics in viewport

- convert to poly

- if the vertex/face number is changing, you have a "problem"

 

a way to find the problem:

- delete a part of your model, export

- repeat this until you get no warning

- then you know the problem was in the last deleted part

 

 

backup you orig max-scene first !!

guruware

 

Rozumiem, że modyfikator STL Check i tym podobne cuda już testowałeś. :)

Napisano
  • Autor

Dzięki. Stl check zawsze stosuję zanim model gdziekolwiek poleci. Dodatkowo w xnview jest kilka trybów wyświetlania które pokazują problemy, niestety niezbyt skutecznie.

Najlepszy sposób znalazłem na gameartisans, u mnie podziałało:

"- Put an STL-Check modifier on

- Set Errors to 'Multiple Edge'

- Set Selections to 'Select Edges'. Not Faces which is the default

- Uncheck 'Change Mat-ID' (just so you don't mess up your IDs)

- Check 'Check', and go examine the edge that it highlights"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności