Napisano 19 Czerwiec 201113 l Hej, Podczas eksportu modeli do obj(gwobjexporter) wyskakuje mi komunikat: rats nest in model ... Sprawdzałem model pod kątem podwójnych vertexów i innych cudów i niby wszystko jest ok ale ponieważ model ma iść do engine'u musi być nieskazitelny. Czy ktokolwiek wie o co chodzi z tym rats nest? Za wszelkie rady będę bardzo wdzięczny :)
Napisano 19 Czerwiec 201113 l http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=812767 "rats nest ins 2 parts" means: your topology is not ok for this model, like 3 faces toucing one edge, or 2 faces (one flipped) touching one edge if there are rats nests in the mesh, the exporter adds some vertices to correct this problem same does "convert to poly": - show statistics in viewport - convert to poly - if the vertex/face number is changing, you have a "problem" a way to find the problem: - delete a part of your model, export - repeat this until you get no warning - then you know the problem was in the last deleted part backup you orig max-scene first !! guruware Rozumiem, że modyfikator STL Check i tym podobne cuda już testowałeś. :)
Napisano 19 Czerwiec 201113 l Autor Dzięki. Stl check zawsze stosuję zanim model gdziekolwiek poleci. Dodatkowo w xnview jest kilka trybów wyświetlania które pokazują problemy, niestety niezbyt skutecznie. Najlepszy sposób znalazłem na gameartisans, u mnie podziałało: "- Put an STL-Check modifier on - Set Errors to 'Multiple Edge' - Set Selections to 'Select Edges'. Not Faces which is the default - Uncheck 'Change Mat-ID' (just so you don't mess up your IDs) - Check 'Check', and go examine the edge that it highlights"
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto