mctomciu Napisano 24 Czerwiec 2011 Napisano 24 Czerwiec 2011 Pewnie to pytanie wyda wam się banalne. Mam sphere i zaznaczam polygony które widzę z przodu. Niestety zaznaczają mi się też te z tyłu. Jak zablokować zaznaczanie polygonów z tyłu?
beny Napisano 25 Czerwiec 2011 Napisano 25 Czerwiec 2011 (edytowane) Jest to jedna ze słabszych opcji w Maya niestety. Wejdź do: Display -> Polygon -> Custom Polygon Display ... i tam zaznacz Backface Culling na "ON". Niestety żeby sobie zrobić toggla musisz skrypta pod skrót przypisać. edit: $selList = `ls -sl`; for($obj in $selList) { $curVal = `getAttr ($obj + ".backfaceCulling")`; if($curVal != 0){ setAttr ($obj + ".backfaceCulling") 0; } else { setAttr ($obj + ".backfaceCulling") 3; } } Masz tutaj. Podepnij pod buttona. Przy zaznaczaniu transform node'a (nie face'ów czy vertexów) odpalasz to i Ci przerzuca między backface cullami. Jak ktoś ma lepszy pomysł to chętnie posłucham bo nigdy nie grzebałem za bardzo w tym problemie a to w sumie ciekawe. edit2: Właśnie się zastanawiam i myślę że możnaby napisać scriptJoba do selekcji żeby zaznaczał tylko facy skierowane normalną w stronę kamery, wtedy można by widzieć facy z tyłu a zaznaczać tylko te frontowe. Edytowane 25 Czerwiec 2011 przez beny
mctomciu Napisano 25 Czerwiec 2011 Autor Napisano 25 Czerwiec 2011 Chyba skorzystam z Twojego skryptu. Dużo szybciej. Dzięki :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się