Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pewnie to pytanie wyda wam się banalne.

Mam sphere i zaznaczam polygony które widzę z przodu. Niestety zaznaczają mi się też te z tyłu. Jak zablokować zaznaczanie polygonów z tyłu?

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Jest to jedna ze słabszych opcji w Maya niestety. Wejdź do:

 

Display -> Polygon -> Custom Polygon Display ... i tam zaznacz Backface Culling na "ON".

 

Niestety żeby sobie zrobić toggla musisz skrypta pod skrót przypisać.

 

edit:

 

$selList = `ls -sl`;

 

for($obj in $selList) {

$curVal = `getAttr ($obj + ".backfaceCulling")`;

if($curVal != 0){

setAttr ($obj + ".backfaceCulling") 0;

} else {

setAttr ($obj + ".backfaceCulling") 3;

}

}

Masz tutaj. Podepnij pod buttona. Przy zaznaczaniu transform node'a (nie face'ów czy vertexów) odpalasz to i Ci przerzuca między backface cullami. Jak ktoś ma lepszy pomysł to chętnie posłucham bo nigdy nie grzebałem za bardzo w tym problemie a to w sumie ciekawe.

 

edit2:

 

Właśnie się zastanawiam i myślę że możnaby napisać scriptJoba do selekcji żeby zaznaczał tylko facy skierowane normalną w stronę kamery, wtedy można by widzieć facy z tyłu a zaznaczać tylko te frontowe.

Edytowane przez beny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności