Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Pewnie to pytanie wyda wam się banalne.

Mam sphere i zaznaczam polygony które widzę z przodu. Niestety zaznaczają mi się też te z tyłu. Jak zablokować zaznaczanie polygonów z tyłu?

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jest to jedna ze słabszych opcji w Maya niestety. Wejdź do:

 

Display -> Polygon -> Custom Polygon Display ... i tam zaznacz Backface Culling na "ON".

 

Niestety żeby sobie zrobić toggla musisz skrypta pod skrót przypisać.

 

edit:

 

$selList = `ls -sl`;

 

for($obj in $selList) {

$curVal = `getAttr ($obj + ".backfaceCulling")`;

if($curVal != 0){

setAttr ($obj + ".backfaceCulling") 0;

} else {

setAttr ($obj + ".backfaceCulling") 3;

}

}

Masz tutaj. Podepnij pod buttona. Przy zaznaczaniu transform node'a (nie face'ów czy vertexów) odpalasz to i Ci przerzuca między backface cullami. Jak ktoś ma lepszy pomysł to chętnie posłucham bo nigdy nie grzebałem za bardzo w tym problemie a to w sumie ciekawe.

 

edit2:

 

Właśnie się zastanawiam i myślę że możnaby napisać scriptJoba do selekcji żeby zaznaczał tylko facy skierowane normalną w stronę kamery, wtedy można by widzieć facy z tyłu a zaznaczać tylko te frontowe.

Edytowane przez beny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności