Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Wyobraźcie sobie, ze modelujecie piec z kamieni, podłogę z cegieł etc. Czy będziecie modelować jedną cegłę i bawić się w jej ustawianie czy zastosujecie bump'a displacemenet'a ? Kiedy i w jakich sytuacjach stosować te mapy. Czy dobrze rozumuję, że bump to mapa wypukłości tj. odkształceń a disp wysokości ? Za pomocą displace'a mogę z łatwością uzyskać fugi między kafelkami tak ??

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

bump to efekt shaderowy, czyli tylko iluzja światłocieniowa. Displace faktycznie zniekształca siatkę. Innymi słowy displace - kształt, bump/normal - detal. Ale generalnie - widziałem pracę na których cegiełki były osobno modelowane itd. to zależy od tego ile musisz pracy włożyć i na czym Ci zależy. Metoda dowolna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności