crash666 Napisano 25 Czerwiec 2011 Share Napisano 25 Czerwiec 2011 Witam, Wyobraźcie sobie, ze modelujecie piec z kamieni, podłogę z cegieł etc. Czy będziecie modelować jedną cegłę i bawić się w jej ustawianie czy zastosujecie bump'a displacemenet'a ? Kiedy i w jakich sytuacjach stosować te mapy. Czy dobrze rozumuję, że bump to mapa wypukłości tj. odkształceń a disp wysokości ? Za pomocą displace'a mogę z łatwością uzyskać fugi między kafelkami tak ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sayja Napisano 25 Czerwiec 2011 Share Napisano 25 Czerwiec 2011 bump to efekt shaderowy, czyli tylko iluzja światłocieniowa. Displace faktycznie zniekształca siatkę. Innymi słowy displace - kształt, bump/normal - detal. Ale generalnie - widziałem pracę na których cegiełki były osobno modelowane itd. to zależy od tego ile musisz pracy włożyć i na czym Ci zależy. Metoda dowolna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crash666 Napisano 25 Czerwiec 2011 Autor Share Napisano 25 Czerwiec 2011 Rozwiałeś moje wątpliwości :D Dzięki bardzo. Chociaż nie powiem, że z chęcią posłuchałbym innych specjalistów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się