Jump to content

crash666

Members
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About crash666

  • Rank
    Member
  • Birthday 08/01/1992

City (optional)

  • Miasto
    Lubin
  1. Proszę forumowiczów o jakiekolwiek zdanie na ten temat...
  2. Prywatna uczelnia we Wrocławiu - mój promotor mówi, że to jest niezły temat i że można się w niego zagłębić - od konceptu po render finalny z uwzględnieniem technik modelowania i tego co wpływa pozytywnie na otoczenie w takich grach tzn. na odbiór go przez graczy. Dlatego właśnie pytam co o tym myślicie i co z "sensem" mogę zrobić ;)
  3. Witam serdecznie wszystkich forumowiczów, Przede wszystkim, nie jestem tutaj po to żebyście wy wybierali mi temat, bo nie na tym to polega, jestem tutaj po to żeby się dowiedzieć czy temat, w który celuje ma sens i będzie można cokolwiek o nim nawijać na swojej prezentacji, czy to co zrobie pozwoli mi mówić z sensem itd. (wiadomo, że większość zależy od tego jak napiszę pracę i od promotora), ale temat też odgrywa ważną rolę. "Techniki generowania świata 3D w grach RPG" - praca w blenderze, teksturki w programie do edycji zdjęć (ps, gimp), crazy bumpie. Czy taki temat ma sens ? Chciałem wymodelować wioskę, z czasów średniowiecza z fajnym klimatem, wyrenderować ją jako normalną scenę w blenderze, zrobić rendery poszczególnych budynków oraz całego mojego workflow czyli teksturowania i nadawania klimatu oświetleniem, mapami oraz opowiedzieć o mapach i o tym jak to robiłem bazując na moim lub czyimś szkicu koncepcyjnym, tylko boje się o to, że nie będzie na taki temat tak na prawdę o czym pisać i że za szybko go skończę. Bardzo was proszę o nakierowania mnie na jakiś fajny workflow w tej pracy, z jakiej strony to ugryźć żeby miało sens oraz inżynieryjny poziom. Dziękuję i pozdrawiam.
  4. Podbijam temat ! Proszę o odpowiedzi albo przeniesienie do odpowiedniego działu..
  5. Przede wszystkim dawno mnie tutaj nie było, chciałbym powitać wszystkich forumowiczów i poprosić Was o pomoc. Od jakiegoś czasu interesuje się grafiką, ale w moim przypadku problem jest taki, że nie potrafię porządnie zasiąść do jakiegokolwiek projektu, ponieważ brak mi motywacji i pewności siebie, chciałbym żebyście rozwiali moje wątpliwości i odpowiedzieli na kilka pytań, które mam nadzieję ułatwią mi kolejne podejście. Pytania dotyczą game artu, leven designu. Dla was to bułeczka z masełkiem, a dla mnie to dobry teoretyczny kopniak na start w moją leniwą d**e. Na polycount i innym forach jest pełno wątków, w który ludzie umieszczają swoje prace z silników do gier (UDK, CRYengine), z mega fajnym klimatem, efektami pyłu, brudu, ciepła od ognia, wszystko jakby wyszło prosto z pieca ;) A pytanka są następujące: 1. Jaki silnik polecacie na początek czy może każdy jest dobry na start? 2. Jaki jest workflow przy projektowaniu takiej sceny (level design - bardziej klimatyczne interiory). 3. Jakich zasad powinien się trzymać każdy dobry level designer ? 4. Ile poly powinny mieć modele ? Jakie są ograniczenia i nakazy techniczne narzucane przez silniki ? 5. Jakich rozmiarów tekstur powinno się używać i od czego jest to zależne, z jakich mapek powinno się najczęściej korzystać i gdzie je tworzyć (photoshop, crazyBUMP wystarczy) ? 6. Jak stworzyć takie efekty jak pył, ciepło, ogień, wilgoć ? 7. Czy zawsze trzeba robić high poly, wypalać mapki i narzucać to na low poly ? Nie można tak po prostu wrzucić do silnika oteksturowanego high poly ? Jestem świadomy, że pytania są na poziomie raczkującego NOOB'a, ale jestem pewien że jak to sobie ogarnę w głowie to wszystko pójdzie ładnie z górki. Mój problem jest taki, że mam dużo teorii, ale nie potrafię tego złożyć do kupy (nadmiar informacji), nie wiem jak to krok po kroku trzaskać, żeby szło ładnie i gładko a chciałbym się trzymać ogólnie przyjętych zasad żeby szybko levelować ! Proszę o nie odsyłanie mnie do teoerii z google'a, odwiedziłem masę stron (digital tutors, 3dtotal, evermotion, lynda), ale nie mogłem znaleźć tam żadnego videotutoriala, rozwiałby wszystkie moje teoretyczne problemy, chyba że uważacie że któryś tutorial jest na prawdę warty obejrzenia od deski do deski to z chęcią przyjmę link do takowego. Gdyby ktoś z was miał jeszcze jakiekolwiek porady, tipsy dotyczącego game art'u, swoje spostrzeżenia na ten temat to chętnie o nich poczytam. Z góry dziękuję wszystkim za poświęcony czas :)
  6. crash666

    Teczka Solo

    No no, Twoje prace bardzo mi się podobają. Mają klimacik. Mam do Ciebie prośbę, robię jakiś czas w maxie ale za cholerę nie mogę ogarnąć teksturowania, możesz mnie jakoś naprowadzić ? Z jakich tutów korzystałeś ? Powiedz mi jak wypalać normalki ?
  7. crash666

    GUI: Owl Mastery.

    Jak dla mnie bardzo przyjemne GUI :D Pogratulować skilla
  8. crash666

    GUI: Owl Mastery.

    Robione w shopie oczywiście ?
  9. Kanty zamku tzn. cegły na kantach były modelowane a resztę tj. ściany załatwiłeś bumpem i displacement'em tak ?
  10. Rozumiem, że za oknem jest plane z texturą ?
  11. Rozwiałeś moje wątpliwości :D Dzięki bardzo. Chociaż nie powiem, że z chęcią posłuchałbym innych specjalistów...
  12. Witam, Wyobraźcie sobie, ze modelujecie piec z kamieni, podłogę z cegieł etc. Czy będziecie modelować jedną cegłę i bawić się w jej ustawianie czy zastosujecie bump'a displacemenet'a ? Kiedy i w jakich sytuacjach stosować te mapy. Czy dobrze rozumuję, że bump to mapa wypukłości tj. odkształceń a disp wysokości ? Za pomocą displace'a mogę z łatwością uzyskać fugi między kafelkami tak ??
  13. Jak zrobiłeś przyciski na nokii tzn. nie chodzi o wymodelowanie tylko znaczki na nich, wiesz liczby, litery etc.
  14. Jak zrobiłeś kolorowy płyn ?
  15. Zawsze się zastanawiam jak się robi trawkę ? Dajesz jakieś displace'menty i bump'y oczywiście ? I to na zwykłego, zielonego, plane'a ?
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy