Przede wszystkim dawno mnie tutaj nie było, chciałbym powitać wszystkich forumowiczów i poprosić Was o pomoc. Od jakiegoś czasu interesuje się grafiką, ale w moim przypadku problem jest taki, że nie potrafię porządnie zasiąść do jakiegokolwiek projektu, ponieważ brak mi motywacji i pewności siebie, chciałbym żebyście rozwiali moje wątpliwości i odpowiedzieli na kilka pytań, które mam nadzieję ułatwią mi kolejne podejście. Pytania dotyczą game artu, leven designu. Dla was to bułeczka z masełkiem, a dla mnie to dobry teoretyczny kopniak na start w moją leniwą d**e.
Na polycount i innym forach jest pełno wątków, w który ludzie umieszczają swoje prace z silników do gier (UDK, CRYengine), z mega fajnym klimatem, efektami pyłu, brudu, ciepła od ognia, wszystko jakby wyszło prosto z pieca ;)
A pytanka są następujące:
1. Jaki silnik polecacie na początek czy może każdy jest dobry na start?
2. Jaki jest workflow przy projektowaniu takiej sceny (level design - bardziej klimatyczne interiory).
3. Jakich zasad powinien się trzymać każdy dobry level designer ?
4. Ile poly powinny mieć modele ? Jakie są ograniczenia i nakazy techniczne narzucane przez silniki ?
5. Jakich rozmiarów tekstur powinno się używać i od czego jest to zależne, z jakich mapek powinno się najczęściej korzystać i gdzie je tworzyć (photoshop, crazyBUMP wystarczy) ?
6. Jak stworzyć takie efekty jak pył, ciepło, ogień, wilgoć ?
7. Czy zawsze trzeba robić high poly, wypalać mapki i narzucać to na low poly ? Nie można tak po prostu wrzucić do silnika oteksturowanego high poly ?
Jestem świadomy, że pytania są na poziomie raczkującego NOOB'a, ale jestem pewien że jak to sobie ogarnę w głowie to wszystko pójdzie ładnie z górki. Mój problem jest taki, że mam dużo teorii, ale nie potrafię tego złożyć do kupy (nadmiar informacji), nie wiem jak to krok po kroku trzaskać, żeby szło ładnie i gładko a chciałbym się trzymać ogólnie przyjętych zasad żeby szybko levelować ! Proszę o nie odsyłanie mnie do teoerii z google'a, odwiedziłem masę stron (digital tutors, 3dtotal, evermotion, lynda), ale nie mogłem znaleźć tam żadnego videotutoriala, rozwiałby wszystkie moje teoretyczne problemy, chyba że uważacie że któryś tutorial jest na prawdę warty obejrzenia od deski do deski to z chęcią przyjmę link do takowego.
Gdyby ktoś z was miał jeszcze jakiekolwiek porady, tipsy dotyczącego game art'u, swoje spostrzeżenia na ten temat to chętnie o nich poczytam.
Z góry dziękuję wszystkim za poświęcony czas :)