Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Nie jestem doświadczonym użytkownikiem 3ds max'a ale szybko się uczę.

Otóż robię filmik "fragmovie" z gry cs 1.6 i chciałem wpleść w ten filmik animacje ludzików z tej gry. Modele mam. Programem Boujou stworzyłem wirtualną kamerę i exportowałem ją do Max'a. Jako background ustawiłem moją scenę filmu, w której chciałbym żeby znalazła się animacja.

1. W 3ds max'ie po exporcie kamery pojawia się ona w dół razem z tymi "gwiazdkami". Czy tego w ogóle mam nie dotykać czy na tym również się pracuję ?

 

2. Jeżeli załaduje swój model ludzika to podczas przewijania filmiku jest on oczywiście w tym samym miejscu. Jest to filmik w którym akcja przybliża się do pewnej skrzyni za którą miałby stać mój ludzik. Problem polega na tym, że ludzik nie ma nic wspólnego z tym filmikiem i jeżeli z daleka miałby on być mniejszy a wraz ze zbliżaniem się obrazu większy i wyłaniać się z za tej skrzyni to nie bardzo wiem jak to osiągnąć. Czy mógłby ktoś mi pomóc i napisać mi jak to zrobić lub pod jakimi hasłami mam się za tym rozglądać ?

 

3. Chodź to nie ten dział od końca to napiszę to już razem. Ostatnie pytanie to rendering.

Czy muszę pozmieniać coś w opcjach renderingu ? Żeby było najlepiej pod YT. Czy jak daję okno podglądu renderu "F9" to ma być czarne tło ? Nie powinien tam być widoczny filmik ? (przynajmniej dany frame ).

 

Trudno jest się o tym dowiedzieć dokładnie także bardzo proszę o pomoc

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ad.1 Jeśli kamera pojawia się "w dół" w stosunku do gridu, to lepiej byłoby to poprawić. Gwiazdki to wyeksportowane tracki z bojou, czyli pokazują faktyczne powierzchnie z twojej scenki. Jeszcze w boujou możesz różne tracki, powstałe po solvie, oznaczyć (flag for export?), a w oknie eksportu zaznaczyć "export only flagged(?)". Wybacz, nie pamiętam dokładnych nazw pól. Eksportujesz zazwyczaj te, które są potem dla ciebie punktami odniesienia.

 

Co się tyczy tej kamery w dół, w boujou, po wykonanym solvie powinieneś pobawić się ze 'scene geometry' wybrać kilka tracków i oznaczyć je jako osie i wybrać środek sceny. O ile się mylę, to jest rozbieżność co do kierunków osi w różnych programach, więc na to też powinieneś zwrócić uwagę, w Maya Y+ jest do góry, w Max'ie chyba Z+ ale nie dam głowy.

 

Ad.2 Nie całkiem rozumiem tego "powiększania" ludzika.

Napisano (edytowane)

Trochę już się więcej nauczyłem od napisania mojej prośby więc postaram się uściślić pytania. Z tego co się dowiedziałem to w Max'ie mogę jedynie zrobić animację w alpha by tła nie było i zapisać w postaci sekwencji obrazów bodajże .rpf. Co do "powiększenia ludzika" to miałem na myśli połączenie animacji razem z filmem tzn gdy kamera jest dalej obiekty są mniejsze a gdy się przybliża to są większe. I tu chodziło mi właśnie o to by ludziki również były "scale'owane" - nie wiem czy to możliwe czy też muszę animację tak zrobić by się powiększała nie wiem ;D.

Tak więc pytam czy tylko animację robię w 3ds max a następnie importuje ja do np AE i tam sklejam ?

 

Zamieszczam tu przykładowy kawałeczek filmu na którym chce się tych paru rzeczy dowiedzieć. http://www.youtube.com/watch?v=sTOkfHbwnB4

 

Ludzik miałby stać za tą zielonawą skrzynią. Nie wiem jak choćby go tam umieścić. Proszę o jakiś konkretny tutorial na ten temat jeśli takowy jest. Oraz chciałbym uzyskać od was odpowiedź :)

 

A to jest model jednego z ludzików jeśli to w czymkolwiek ma znaczenie.

http://imageshack.us/photo/my-images/217/leeti.jpg/

 

Myślę, że jeśli udałoby mi się wspólnie z waszą pomocą stworzyć ten filmik, w którym ludzik będzie wychodził z za tej skrzyni to jest to wiedza dla mnie wystarczająca by skończyć mój film :) Wielu początkującym myślę, że ten temat również się przyda.

Edytowane przez golasek1992
Napisano

Ja bym to zorbił tak:

 

na podstawie rzeczy z boujou ( zaznaczam, ze na nim sie zupelnie nie znam :) ) stworzył bym scenę z ludzikiem , plejnem, na którym był by rzucany cień, tuzież z jakimis prostymi bryłami na które również by był rzucany cień, na pdostawie filmu referencyjnego i markerów z boujou , oraz z kamerą, która by była ruchoma jak na filmie, żeby uzyskać efekt oddalającego się ludzika. Renderował bym to na warstwach (ludzik i cień), ten cały misz masz wsadził do aferfx, zamaskował skrzynię za która ma stać ludzik (mozna strackować w afterze jakis punkt i podpaic pod to maskę) , a wlasciwie zamaskował ludzika . No i chyba tyle. Ale mowie, zrobił bym tak ja, nie mowie, ze tak jest dobrze . Ktoś, kto się tym zajmuje na powaznie, pewnie zrobił by to zupełnie inaczej. Tutaj jeszcze taki mały tutek z boujou i maji:

 

http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-maya/composite-a-3d-object-into-video-footage-with-boujou-maya-and-after-effects/

 

mam nadzieje, że się przyda.

 

Pozdrawiam

Napisano

raczej nie trzeba potem maskować, są przecież bryły odpowiadające za skrzynie, które mają zbierać cienie i które naturalnie zasłaniają ludzika tam gdzie trzeba.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności