Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej,

texturowałem model w zbrushu i teraz chcę się przesiąść do mudboxa żeby tam dokończyć textury. Problem w tym że nie mam pojęcia jak załadować te textury z zbrusha do mudboxa. Textur jest kilka na całe ciało postaci (multi texture). Dla modelu z jedną texturą nie ma problemu ale jak to jest w przypadku kilku textur?

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 4,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

probowales je wczytac po kolei?. mud rozpoznaje kilka mapowan, mozesz sie przelaczac kliknieciem miedzy nimi. moze pozwoi ci w ten sposob okreslic gdzie przypisac konkretna teksture. zgaduje.

Napisano
  • Autor

Jak kliknięciem przełączyć się między tymi mapowaniami bo nie bardzo kumam? :)

Napisano

men, jak zaimportowalem model z multi uv wyskoczyl mi komunikat z instrukcja obslugi. klikalem i dzialalo, na razie nie wiem nic wiecej :)

Napisano
  • Autor

Jak importuję texturę bezpośrednio na warstwę to się ustawia na losowym uv i przy obracaniu inne losowe uv robi się całe niebieskie ale o co tu chodzi to nie mam pojęcia bo klikałem i nic nie wychodziło :D

Mi żadna instrukcja nie wyskoczyła (mud2012 sp2) ale na pewno coś tam musi pisać.

Dzięki :)

Napisano

te niebieskie to wlasnie oznaczone nieaktywne kanaly uv. mud wyswietla tylko jeden zeby zwiekszyc wydajnosc podczas malowania/rzezbienia. moze da sie to wylaczyc zeby wyswietlal wszystkie.

Napisano

Coś mi się kojarzy, że pliki powinny być odpowiednio ponazywane, zależnie od tego w jakich są tile'ach. Najlepiej zrób sobie nową warstwę, pomaluj cokolwiek po obiekcie i wyeksportuj tekstury, mudbox wtedy Ci je ponazywa tak jak lubi żeby były ponazywane i będziesz wiedział co dalej robić.

 

Edit: Sprawdziłem. Musisz mieć takie nazwy:

 

nazwa_u1_v1.tif -dla tekstury mieszczącej się w podstawowym tile'u

 

i do tego np:

 

nazwa_u-1_v1

nazwa_u2_v-2

 

Nietrudno to ogarnąć.

Testowałęm na boksie i nie miałem problemu z wyświetlaniem obydwu tekstur na raz. Pamiętam że jak robiłem tą ostatnią swoją laskę, to oczywiście też w mudboxie maskowałem szwy pomiędzy teksturami i wyświetlał mi obie naraz.

Edytowane przez Luki Luki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności