Napisano 29 Czerwiec 201113 l Hej, texturowałem model w zbrushu i teraz chcę się przesiąść do mudboxa żeby tam dokończyć textury. Problem w tym że nie mam pojęcia jak załadować te textury z zbrusha do mudboxa. Textur jest kilka na całe ciało postaci (multi texture). Dla modelu z jedną texturą nie ma problemu ale jak to jest w przypadku kilku textur?
Napisano 29 Czerwiec 201113 l probowales je wczytac po kolei?. mud rozpoznaje kilka mapowan, mozesz sie przelaczac kliknieciem miedzy nimi. moze pozwoi ci w ten sposob okreslic gdzie przypisac konkretna teksture. zgaduje.
Napisano 30 Czerwiec 201113 l Autor Jak kliknięciem przełączyć się między tymi mapowaniami bo nie bardzo kumam? :)
Napisano 30 Czerwiec 201113 l men, jak zaimportowalem model z multi uv wyskoczyl mi komunikat z instrukcja obslugi. klikalem i dzialalo, na razie nie wiem nic wiecej :)
Napisano 30 Czerwiec 201113 l Autor Jak importuję texturę bezpośrednio na warstwę to się ustawia na losowym uv i przy obracaniu inne losowe uv robi się całe niebieskie ale o co tu chodzi to nie mam pojęcia bo klikałem i nic nie wychodziło :D Mi żadna instrukcja nie wyskoczyła (mud2012 sp2) ale na pewno coś tam musi pisać. Dzięki :)
Napisano 30 Czerwiec 201113 l te niebieskie to wlasnie oznaczone nieaktywne kanaly uv. mud wyswietla tylko jeden zeby zwiekszyc wydajnosc podczas malowania/rzezbienia. moze da sie to wylaczyc zeby wyswietlal wszystkie.
Napisano 2 Lipiec 201113 l Coś mi się kojarzy, że pliki powinny być odpowiednio ponazywane, zależnie od tego w jakich są tile'ach. Najlepiej zrób sobie nową warstwę, pomaluj cokolwiek po obiekcie i wyeksportuj tekstury, mudbox wtedy Ci je ponazywa tak jak lubi żeby były ponazywane i będziesz wiedział co dalej robić. Edit: Sprawdziłem. Musisz mieć takie nazwy: nazwa_u1_v1.tif -dla tekstury mieszczącej się w podstawowym tile'u i do tego np: nazwa_u-1_v1 nazwa_u2_v-2 Nietrudno to ogarnąć. Testowałęm na boksie i nie miałem problemu z wyświetlaniem obydwu tekstur na raz. Pamiętam że jak robiłem tą ostatnią swoją laskę, to oczywiście też w mudboxie maskowałem szwy pomiędzy teksturami i wyświetlał mi obie naraz. Edytowane 2 Lipiec 201113 l przez Luki Luki
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto