Tomala Napisano 29 Czerwiec 2011 Napisano 29 Czerwiec 2011 Hej, texturowałem model w zbrushu i teraz chcę się przesiąść do mudboxa żeby tam dokończyć textury. Problem w tym że nie mam pojęcia jak załadować te textury z zbrusha do mudboxa. Textur jest kilka na całe ciało postaci (multi texture). Dla modelu z jedną texturą nie ma problemu ale jak to jest w przypadku kilku textur?
Gomez Napisano 29 Czerwiec 2011 Napisano 29 Czerwiec 2011 probowales je wczytac po kolei?. mud rozpoznaje kilka mapowan, mozesz sie przelaczac kliknieciem miedzy nimi. moze pozwoi ci w ten sposob okreslic gdzie przypisac konkretna teksture. zgaduje.
Tomala Napisano 30 Czerwiec 2011 Autor Napisano 30 Czerwiec 2011 Jak kliknięciem przełączyć się między tymi mapowaniami bo nie bardzo kumam? :)
Gomez Napisano 30 Czerwiec 2011 Napisano 30 Czerwiec 2011 men, jak zaimportowalem model z multi uv wyskoczyl mi komunikat z instrukcja obslugi. klikalem i dzialalo, na razie nie wiem nic wiecej :)
Tomala Napisano 30 Czerwiec 2011 Autor Napisano 30 Czerwiec 2011 Jak importuję texturę bezpośrednio na warstwę to się ustawia na losowym uv i przy obracaniu inne losowe uv robi się całe niebieskie ale o co tu chodzi to nie mam pojęcia bo klikałem i nic nie wychodziło :D Mi żadna instrukcja nie wyskoczyła (mud2012 sp2) ale na pewno coś tam musi pisać. Dzięki :)
Gomez Napisano 30 Czerwiec 2011 Napisano 30 Czerwiec 2011 te niebieskie to wlasnie oznaczone nieaktywne kanaly uv. mud wyswietla tylko jeden zeby zwiekszyc wydajnosc podczas malowania/rzezbienia. moze da sie to wylaczyc zeby wyswietlal wszystkie.
Luki Luki Napisano 2 Lipiec 2011 Napisano 2 Lipiec 2011 (edytowane) Coś mi się kojarzy, że pliki powinny być odpowiednio ponazywane, zależnie od tego w jakich są tile'ach. Najlepiej zrób sobie nową warstwę, pomaluj cokolwiek po obiekcie i wyeksportuj tekstury, mudbox wtedy Ci je ponazywa tak jak lubi żeby były ponazywane i będziesz wiedział co dalej robić. Edit: Sprawdziłem. Musisz mieć takie nazwy: nazwa_u1_v1.tif -dla tekstury mieszczącej się w podstawowym tile'u i do tego np: nazwa_u-1_v1 nazwa_u2_v-2 Nietrudno to ogarnąć. Testowałęm na boksie i nie miałem problemu z wyświetlaniem obydwu tekstur na raz. Pamiętam że jak robiłem tą ostatnią swoją laskę, to oczywiście też w mudboxie maskowałem szwy pomiędzy teksturami i wyświetlał mi obie naraz. Edytowane 2 Lipiec 2011 przez Luki Luki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się