Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Ma dosc duzy problem z alpha mapami. Poprostu nie dzialaja podlaczene do opcji transparancy ;/ (i dodam ze tylko w mentalrayu) bo w maya software dzialaja.Chcialem uzyc blina z transparency i naklejkami by zrobic alphamape i uzyc w layerd shader by nalozyc na lakier samochodowy.

Ponizej rendy:

Software

naklejki2.png

 

Mental Ray (transparency nie dziala):

 

naklejkib.jpg

 

Dodam tylko ze uzylem textury szachownicy z dostepny teksturek w mayce i transparancy wtedy dziala:

szachownica.jpg

 

 

Znalalzlem kilka rozwiazan ale cos nie moge znalezc lokalizacji w maya 2009 bo jest opisane na przykladzie maya 2008. szukam w ustawienia czegos takiego "pass custom alpha"

 

Inne rozwiazanie:

beztytuubvr.png

 

Jeszcze sprobuje poprostu zrobic texture z alpha kanalem.

Edytowane przez Sebazx6r
  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

transparencja najlepiej dziala jak jest to plik tif w ktorym jest kanal alpha (pokazujacy co ma byc transparentne czyli czarne i nie transparente - biale). i wydaje mi sie, z enie musisz wtedy wybierać "alpha is luminance" .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności