Sebazx6r Napisano 13 Lipiec 2011 Napisano 13 Lipiec 2011 (edytowane) Ma dosc duzy problem z alpha mapami. Poprostu nie dzialaja podlaczene do opcji transparancy ;/ (i dodam ze tylko w mentalrayu) bo w maya software dzialaja.Chcialem uzyc blina z transparency i naklejkami by zrobic alphamape i uzyc w layerd shader by nalozyc na lakier samochodowy. Ponizej rendy: Software Mental Ray (transparency nie dziala): Dodam tylko ze uzylem textury szachownicy z dostepny teksturek w mayce i transparancy wtedy dziala: Znalalzlem kilka rozwiazan ale cos nie moge znalezc lokalizacji w maya 2009 bo jest opisane na przykladzie maya 2008. szukam w ustawienia czegos takiego "pass custom alpha" Inne rozwiazanie: Jeszcze sprobuje poprostu zrobic texture z alpha kanalem. Edytowane 13 Lipiec 2011 przez Sebazx6r
ciacho191 Napisano 15 Lipiec 2011 Napisano 15 Lipiec 2011 window-settings-preferences rendering i tam masz mental ray preferences i naciśnij use maya-style alpha coś tam coś tam
velendil Napisano 15 Lipiec 2011 Napisano 15 Lipiec 2011 transparencja najlepiej dziala jak jest to plik tif w ktorym jest kanal alpha (pokazujacy co ma byc transparentne czyli czarne i nie transparente - biale). i wydaje mi sie, z enie musisz wtedy wybierać "alpha is luminance" .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się