Napisano 13 Lipiec 201113 l Ma dosc duzy problem z alpha mapami. Poprostu nie dzialaja podlaczene do opcji transparancy ;/ (i dodam ze tylko w mentalrayu) bo w maya software dzialaja.Chcialem uzyc blina z transparency i naklejkami by zrobic alphamape i uzyc w layerd shader by nalozyc na lakier samochodowy. Ponizej rendy: Software Mental Ray (transparency nie dziala): Dodam tylko ze uzylem textury szachownicy z dostepny teksturek w mayce i transparancy wtedy dziala: Znalalzlem kilka rozwiazan ale cos nie moge znalezc lokalizacji w maya 2009 bo jest opisane na przykladzie maya 2008. szukam w ustawienia czegos takiego "pass custom alpha" Inne rozwiazanie: Jeszcze sprobuje poprostu zrobic texture z alpha kanalem. Edytowane 13 Lipiec 201113 l przez Sebazx6r
Napisano 15 Lipiec 201113 l window-settings-preferences rendering i tam masz mental ray preferences i naciśnij use maya-style alpha coś tam coś tam
Napisano 15 Lipiec 201113 l transparencja najlepiej dziala jak jest to plik tif w ktorym jest kanal alpha (pokazujacy co ma byc transparentne czyli czarne i nie transparente - biale). i wydaje mi sie, z enie musisz wtedy wybierać "alpha is luminance" .
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto