Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Ma dosc duzy problem z alpha mapami. Poprostu nie dzialaja podlaczene do opcji transparancy ;/ (i dodam ze tylko w mentalrayu) bo w maya software dzialaja.Chcialem uzyc blina z transparency i naklejkami by zrobic alphamape i uzyc w layerd shader by nalozyc na lakier samochodowy.

Ponizej rendy:

Software

naklejki2.png

 

Mental Ray (transparency nie dziala):

 

naklejkib.jpg

 

Dodam tylko ze uzylem textury szachownicy z dostepny teksturek w mayce i transparancy wtedy dziala:

szachownica.jpg

 

 

Znalalzlem kilka rozwiazan ale cos nie moge znalezc lokalizacji w maya 2009 bo jest opisane na przykladzie maya 2008. szukam w ustawienia czegos takiego "pass custom alpha"

 

Inne rozwiazanie:

beztytuubvr.png

 

Jeszcze sprobuje poprostu zrobic texture z alpha kanalem.

Edytowane przez Sebazx6r

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

window-settings-preferences

 

rendering i tam masz mental ray preferences i naciśnij use maya-style alpha coś tam coś tam

Napisano

transparencja najlepiej dziala jak jest to plik tif w ktorym jest kanal alpha (pokazujacy co ma byc transparentne czyli czarne i nie transparente - biale). i wydaje mi sie, z enie musisz wtedy wybierać "alpha is luminance" .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności