Gość spinmax Napisano 21 Lipiec 2011 Share Napisano 21 Lipiec 2011 Witam jestem nowicjuszem w 3d maxie. Modelujac model do gry spotkalem sie z malym problemem. Na screenach przedstawie w czym mam problem: 1. Zrobilem boolana na przednia czesc okna szynobusa po czym usunalem zbedne vertexy i powstalo to : 2. teraz zaznaczylem opcje border by zrobic z tego spline ( ma to byc osobna czesc modelu w celach edycji w grze ) chcialbym teraz jakos tego splina wypelnic ale jak biore editable to poly to robia sie "krzaki" wszystko nie ma ładu ... i wlasnie tu jest problem bo chciałbym by tez to była ładna siatka. Prosze o jakies porady i sugestie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stormwind Napisano 21 Lipiec 2011 Share Napisano 21 Lipiec 2011 Zaznacz border, zmień na edge, usuń z zaznaczenie dolną krawędź szyby i jedną z górnych krawędzi (po środku) i uzyj funkcji bridge. Niestety najlepszym rozwiązaniem będzie zacząć model od nowa wzorując sie na siatkach gotowych już modeli, ponieważ aktualna geometria jest za gęsta jak na grę a jej edycja jak sam zauważyłeś staje się koszmarem, tym bardziej po użyciu boleana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KoMic Napisano 21 Lipiec 2011 Share Napisano 21 Lipiec 2011 najlepiej abys wykozystal ta odcieta czesc ktora miales, bo rozumiem ze kiedys to byla pelna figura. Obecnie mozesz w edit poly 3 zaznaczyc wewnetrzny obrys i button CAP, powinien w miare dobrze to zamknac 2 opcja to na splajnie ktory masz uzyj modyfikatora surface pozdr EDIT, BTW czegos tu nie rozumiem, tzn gra i taki model: ] imo co najmniej 5-10x za gesto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość spinmax Napisano 30 Sierpień 2011 Share Napisano 30 Sierpień 2011 postanowilem od nowa zabrac sie za siatke modelu i udalo sie stworzyc cos takiego ... ... nie chce robic juz otworow boolanem a chce splainem obrysowac ksztalt bocznych okien i glownego . Czy moge potem to jakos powiazac z glowna siatka by niby ten splain "skleil sie " wyznaczajac Edge na glownej siatce by potem je zaznaczyc i zrobic te ksztalty jako osobne elementy do pozniejszego nalozenia tekstur ? i 2 pytanie... czy na reflektory przednie lepiej wyciac otwory i zrobic nowe meshe czy mzoe nalozyc tylko teksture z alfa prosze o dalsze sugestie i pomysły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antos Napisano 30 Sierpień 2011 Share Napisano 30 Sierpień 2011 Narysujesz taki kształt narzędziem "Cut" - alt+c [?]. Narzędzie dodaje vertexy i edge na powierzchni. Okna wyselekcjonujesz w Edit Poly -> edit Polygon [4] - zaznaczasz polygony -> Detatch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się