Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Zastanawiam się od dłuższego czasu, czy jest sens używać mia_material_x w scenach, które nie wymagają operacji na passach. Z tego co widzę to całkiem sporo osób używa zwykłego blinn czy lambert z maya nodes [głównie mam na myśli tutoriale, making ofy itd.]. Kiedyś słyszałem, że za pomocą mia_material_x można osiągnać praktycznie taki sam efekt jak materiały maykowe, a nawet lepszy + mamy dostęp do passes. Jak to jest? Jak to wygląda w branży? Czy używa się głównie tego mia_material_x [/passes] czy stosuje się również zwykłe materiały maykowe typu blinn, phong czy lambert?

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 872
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

standardowe materialy(lamber,blin) rowniez mozesz uzywac w render passach. mia_material_x nie jest obslugiwane w passach, dopiero jak przekonwertujesz go do mia_material_x_passes. Material_x dziala tylko pod mentalem taka glowna roznica. Z material x osiagniesz duzo ciekawszych efektow niz za pomoca blinna.

Napisano
  • Autor

wiem, że mia_material_x nie ma możliwości renderingu na passach, ale to kwestia "upgrade shader" - taki mój skrót myślowy. Głównie chodzi mi o to, czy rzeczywiście w "profesjonalnych" produkcjach wykorzystuje się takie materiały jak blinn czy lambert? Czy rzeczywiście można uzyskać za pomoca mia_material_x każdy rodzaj materiału?

Napisano

mia_material jest zdaje się dużo dokładniejszy, poprawny fizycznie i przeznaczony pod architekturę.

Napisano

np blinn ma mniejsze mozliwosci niz material_x wiec z lepszego shadera zrobisz gorszy w druga strone to nie dziala. Bo wylaczysz odbicia albo załamania swiatla, czy inne bajery ktore ci beda zbedne i gotowe akurat w danej sytuacji. W produkcji nie wiem jak to jest ale najwazniejszy zeby shader spelnial twoje oczekiwania, zeby reagowal jak chcesz w scenie. Liczy sie jakosc i czas to raczej wytyczne ktorymi sie warto kierowac, bo po co brac shader ktory liczy sie 2 razy dluzej mimo to ze dostajesz taki sam efekt jak za pomoca standardowego shadera. Nie znam zadnych testow wydajnosciowych shaderow ale wystarcza osobiste testy i bedizesz wiedzial jaki shader ci najlepiej pasuje do sceny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności